خبرنگاران اعتباری برای بازنگری طرح هادی زنجان اختصاص نیافته است

به گزارش مجله سویگل، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: مطالعات طرح هادی در روستاهای استان 100 درصد اجرا شده اما 194 روستا نیازمند بازنگری طرح است که متاسفانه تا به امروز هیچ اعتباری برای بازنگری این طرح ها از محل اعتبارات دولتی به این اداره کل اختصاص پیدا نکرده است.

خبرنگاران اعتباری برای بازنگری طرح هادی زنجان اختصاص نیافته است

رضا خواجه ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: مجموع اعتباری که امسال برای طرح های هادی اعم از اعتبارات ملی و استانی تخصیص داده شده حدود 10 میلیارد تومان است که هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سه میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی بوده، این در حالی است که اعتبار ابلاغ شده در این زمینه 20 میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: طرحهای هادی روستایی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند و این طرح بافت موجود روستا را به دقت زیر ذره بین برده و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می دهد.

این مسؤول ادامه داد: اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد و از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه های روستایی نیز به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 درصد و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری واقع شده است، گفت: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 400 روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: با اتمام افق 10 ساله طرح هادی برای 265 روستا بازنگری شده هم اکنون نیز تعداد روستاهای نیازمند تهیه طرح بازنگری هستند.

خواجه ای، هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی شرایط فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی اعلام کرد.

این مسوول اعلام کرد: این طرح ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1384

به "خبرنگاران اعتباری برای بازنگری طرح هادی زنجان اختصاص نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتباری برای بازنگری طرح هادی زنجان اختصاص نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید