خبرنگاران شور عاطفه ها در استان اردبیل برپا شد

به گزارش مجله سویگل، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در آستانه بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور جشن شور عاطفه ها در این استان برپا شد.

خبرنگاران شور عاطفه ها در استان اردبیل برپا شد

حسین دشتی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: سال جاری همزمان با بازگشایی مدارس و تقارن آن با ایام محرم و صفر جشن عاطفه ها با عنوان شور عاطفه ها در تمامی نقاط استان برگزار و همه برای تقسیم شادی بین دانش آموزان کم بضاعت کوشش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری شور عاطفه ها از روز شنبه 22 شهریور ماه آغاز شده و تا روز سه شنبه 11 مهرماه ادامه خواهد یافت، اعلام کرد: هماهنگی های لازم با موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری برای دریافت کمک های مردمی به دانش آموزان کم بضاعت صورت گرفته است.

او گفت: سال جاری به علت شیوع ویروس کرونا، شور عاطفه ها به صورت فیزیکی برگزار نخواهد شد و کوشش شده مردم و خیرین کمک های نقدی و غیر خود به دانش آموزان کم بضاعت را به صورت غیر حضوری و از طرق مختلف از جمله سامانه آنی پرداخت انجام دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پنج هزار و 900 دانش آموز و 700 دانشجو در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: دغدغه اصلی این نهاد این است که در ایام کرونایی هیچکدام از این دانش آموزان و دانشجویان به علت مسائل و احتیاجهای اقتصادی از تحصیل محروم نشوند.

وی افزود: این نهاد با آموزش و پرورش استان هماهنگ شده که اگر افراد تحت پوششی سال جاری به مدرسه نرفته باشند احصاء و شناسایی شده تا علت عدم حضور آنها در مدارس آنالیز و چنانچه مسائلی داشته باشند آن موانع برطرف گردد.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در جامعه و تغییر در نحوه حضور و تحصیل دانش آموزان احتیاج اساسی آنها علاوه بر وسایل مدرسه و نوشت افزار دستگاه های هوشمند مانند تلویزیون دیجیتال، تبلت و تلفن های همراه هوشمند است.

دشتی با بیان اینکه تلویزیون خانه بیشتر دانش آموزان تحت پوشش قدیمی بوده و دیجیتال نیست، گفت: در مرحله اول کوشش می گردد تا با کمک مردم و خیرین برای استفاده این دانش آموزان از شبکه آموزش تلویزیون مناسب تهیه و در اختیار انها قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: از پنج هزار و 900 دانش آموز تحت پوشش این نهاد در استان هزار و 600 نفر از آنها یتیم بوده و حامیان اقتصادی به نوعی مشکل آنها را با تهیه تلویزیون دیجیتال، تبلت و یا تلفن همراه هوشمند برطرف کردند.

وی گفت: پارسال در جشن عاطفه ها در مجموع بیش از 37 میلیارد ریال مردم و خیرین در استان اردبیل به دانش آموزان احتیاجمند و بی بضاعت تحت پوشش کمیته امداد کمک نموده بودند که از این رقم پنج میلیارد و 230 میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بود.

دشتی با اشاره به اینکه سال جاری نیز پیش بینی می گردد مردم و خیرین در شور عاطفه ها در استان اردبیل در مجموع 45 میلیارد ریال کمک نمایند، اعلام کرد: از مردم و نیکوکاران انتظار می رود برای تامین احتیاجهای اساسی دانش آموزان بی بضاعت این نهاد را در رسیدن به اهداف انسانی خود بیش از پیش کمک نمایند.

وی افزود: مردم و خیرین می توانند به آسانی به وسیله شماره کارت 6037891199522214 به نام کمیته امداد استان اردبیل کمک های خود را به دست احتیاجمندان برسانند.

وی افزود: سامانه پیامکی 3000333345 کمیته امداد هم پل ارتباطی آسان و راحت برای همه اقشار مردم است که می توانند نقدها، پیشنهادات، مسائل و نوع کمک های خود اعم از نقدی و غیرنقدی را به احتیاجمندان از این طریق اعلام نمایند تا همکاران ما با مراجعه به آنها کمک های خیرین را دریافت نمایند.

او اعلام کرد: همچنین مردم با استفاده از کد آنی #045*8877* می توانند در زمان برگزاری شور عاطفه ها کمک های خود را برای تامین لوازم تحصیلی دانش آموزان احتیاجمند در اختیار این نهاد قرار دهند.

41 هزار و 162 خانوار با جمعیت 86 هزار و 127 نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1176

به "خبرنگاران شور عاطفه ها در استان اردبیل برپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شور عاطفه ها در استان اردبیل برپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید