خبرنگاران لاشه 50 پرنده مهاجر در نزدیکی بازار فریدونکنار کشف شد

به گزارش مجله سویگل، ساری - خبرنگاران - لاشه 50 قطعه چنگر و یک قطعه غاز خاکستری روز چهارشنبه توسط ماموران محیط زیست فریدونکنار در نزدیکی بازار پرندگان وحشی این شهر کشف و ضبط شد.

خبرنگاران لاشه 50 پرنده مهاجر در نزدیکی بازار فریدونکنار کشف شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، مامورین یگان حفاظت محیط زیست فریدونکنار در حین گشت، کنترل و بازرسی از خودروهای مشکوک به حمل لاشه پرندگان قاچاق، امروز در اطراف بازار فروش پرندگان فریدونکنار، به یک خودروی سواری که از شهرهای شرق استان به فریدونکنار عزیمت نموده بود، برخورد کردند و پس از بازرسی خودرو، پیروز به کشف و ضبط لاشه 50 قطعه چنگر و 1قطعه غاز خاکستری شدند.

بنابر این گزارش 2 متخلف دستگیر، لاشه پرندگان ضبط و خودروی متخلفان نیز توقیف شد.

این سومین بار طی یک ماه گذشته است که مامورین یگان حفاظت محیط زیست فریدونکنار عاملین قاچاق پرنده مهاجر را در این شهرستان دستگیر می نمایند.

آمارهای رسمی و غیر رسمی نشان می دهد سالانه بیش از یک و نیم میلیون بال پرنده زمستان گذران وارد استان مازندران می شوند. بیشترین میزان شکار پرندگان زمستان گذران نیز در شهرستان فریدونکنار به خاطر وجود چندین تالاب اتفاق می افتد.

بازار فروش لاشه پرندگان وحشی در فریدونکنار نیز یکی از اصلی ترین مکان های فروش پرندگان مهاجر در شمال کشور است که قدمتی سه دهه ای دارد و با وجود اعلام ممنوعیت فروش پرنده همچنان این بازار به فعایت خود ادامه می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران لاشه 50 پرنده مهاجر در نزدیکی بازار فریدونکنار کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاشه 50 پرنده مهاجر در نزدیکی بازار فریدونکنار کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید