خبرنگاران کاهش سطح هشدار کرونایی در انگلیس

به گزارش مجله سویگل، لندن - خبرنگاران - پنج مقام ارشد پزشکی بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) که در زمینه همه گیری کرونا به دولت مشورت می دهند، روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مشترک سطح هشدار کرونایی در این کشور را یک پله کاهش دادند.

خبرنگاران کاهش سطح هشدار کرونایی در انگلیس

به گزارش خبرنگاران، در این بیانیه که یک نسخه آن روز پنجشنبه در تارنمای وزارت بهداشت انگلیس منتشر شد ، آمده است که سطح هشدار بهداشتی از مرحله آخر (5) یک پله کاهش یافته است. آن ها با این حال تصریح کردند که نهادهای خدمات بهداشتی سراسر بریتانیا به دلیل شماری مبتلایان به کرونا همچنان تحت فشار قابل توجهی قرار دارند و تردیدی وجود ندارد که آمار مرگ و میر و نرخ انتقال ویروس کرونا همچنان زیاد است

آن ها در این بیانیه مردم را به دریافت واکسن ضد کرونا و تداوم رعایت محدودیت های کرونایی تشویق کردند.

مشاوران ارشد پزشکی دولت انگلیس پانزدهم دی ماه گذشته سطح هشدار کرونایی در این کشور را به بالاترین حد ارتقاء دادند. در آن موقع که شیوع گونه مسری تر کرونا افسار پاره نموده بود، آن ها هشدار دادند که اگر محدودیت های کرونایی تشدید نگردد سازمان خدمات درمانی این کشور ظرف 21 روز آینده از پا در خواهد آمد.

ساعاتی بعد بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در نطق تلویزیونی کشور را برای سومین بار در شرایط قرنطینه سراسری قرار داد و اظهار داشت که افراد تنها در شرایط اضطراری، شامل خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و فرار از اذیت و آزار خانگی قادر به خروج از منزل هستند.

با گذشت نزدیک به دو ماه از قرنطینه و افزایش فشارها بر دولت، او دوشنبه گذشته با ادعای کاهش آمار ابتلا به کرونا، برنامه خروج تدریجی از محدودیت های کرونایی را ارائه داد. وی امیدوار است تا 21 ژوئن عمده محدودیت ها برداشته گردد.

در همین پیوند معاون وزیر بهداشت انگلیس در امور واکسیناسیون تصریح نموده، شواهد نشان می دهد که واکسن های کرونا در فرایند قطع زنجیره انتقال ویروس موثر واقع شده اند.

ناظم زهاوی هفته پیش در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه اسکای نیوز که آیا واکسن ها در کاهش موارد ابتلا و بستری ها در بیمارستان موثر واقع می شوند، گفت : فقط به ذکر این مسئله بسنده می کنم که شواهد خوبی در این راستا وجود دارد.

دولت انگلیس از آذرماه گذشته با مجوز استفاده از سه واکسن فایزر، مدرنا و آسترازنیکا طرح واکسیناسیون سراسری را شروع نموده است. تا به امروز بالغ بر 18 میلیون و 242 هزار نفر در انگلیس واکسینه و وعده داده شده که تا خاتمه ماه ژوئیه تمام افراد بزرگسال اولین دوز واکسن را دریافت خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1518

به "خبرنگاران کاهش سطح هشدار کرونایی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش سطح هشدار کرونایی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید