خبرنگاران 140 هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به یاری دولت متوسل شدند

به گزارش مجله سویگل، لندن - خبرنگاران - وزیر دارایی انگلیس روز دوشنبه (1 اردیبهشت) گفت که 140 هزار شرکت تجاری این کشور برای پرداخت حقوق کارکنان خود به یاری هزینه دولت متوسل شده اند.

خبرنگاران 140 هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به یاری دولت متوسل شدند

ریشی سوناک در کنفرانس خبری روزانه دولت بیان کرد که این حجم از تقاضا ظرف مدت 8 ساعت امروز از زمان بازگشایی سامانه ثبت نام اینترنتی وزارت دارایی دریافت شده است.

او مدعی شد که این یاری هزینه، حقوق ماه آوریل حدود یک میلیون شاغل را تامین می نماید که اگر نبود به گفته او آنها شغل خود را از دست می دادند

دولت انگلیس به دنبال شیوع ویروس کرونا و وضع مقررات قرنطینه 330 میلیارد پوند اعتبار برای جبران خسارت های اقتصادی ناشی از این بحران اختصاص داده که بخشی از آن برای پرداخت 80 درصد حقوق افراد شاغل تا سقف دو هزار و پانصد پوند در نظر گرفته شده است.

نشریه فایننشال تایمز چندی پیش گزارش داد، خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا بر شرکت های تجاری انگلیس بسیار فراتر از پیش بینی وزارت دارایی و بسته حمایت اقتصادی دولت این کشور است.

این نشریه در گزارشی با استناد به تحقیقات اتاق بازرگانی انگلیس نوشت که یک پنجم شرکت ها فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده و یک سوم دیگر 75 درصد کارکنان خود را به مرخصی اجباری وادار نموده اند.

به گزارش فایننشال تایمز بیشتر شرکت های تجاری تنها تا سه ماه دیگر پس انداز داشته و موجودی یک پنجم دیگر حتی تا انتها ماه کفاف نمی دهد.

از سویی، نتیجه ارزیابی ها و برآورد بیشتر موسسه های داده پژوه در انگلیس نشان می دهد، اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم امسال میلادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از انتها جنگ جهانی دوم تجربه خواهد نمود.

نهاد ناظر بر عملکرد اقتصادی انگلیس موسوم به دفتر مسئول بودجه امروز (سه شنبه 26 فروردین) در گزارشی پیش بینی کرد، 35 درصد رشد اقتصادی این کشور تا ژوئن(خرداد/تیر) امسال سقوط خواهد نمود.

میزان استغراض دولت انگلیس نیز از 218 میلیارد به 273 میلیارد پوند(14 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور) خواهد رسید که بیشترین میزان کسری بودجه پس از انتها جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

بن براودبنت معاون رئیس بانک مرکزی انگلیس امروز (دوشنبه) در سخنانی هشدار داد که سقوط 35 درصدی قدرت اقتصادی این کشور چندان غیر واقعی نیست و عبور از این بحران بسیار سخت خواهد بود.

دولت انگلیس هفته گذشته به رغم اختلاف نظرها بین اعضای دولت، مقررات منع آمد و شد را برای سه هفته دیگر تمدید کرد. بعضی اعضای حزب حاکم محافظه کار معتقدند که اقتصاد این کشور تاب تحمل شرایط قرنطینه را برای دوران نامحدود ندارد و در یک مقطع، اقتصاد مهمتر از مهار کووید-19 خواهد شد.

آمار موسسه نظر سنجی یوگوو نشان می دهد که از هر 20 انگلیسی یک نفر شغل خود را به دلیل کرونا در هفته های اخیر از دست داده و آمار فقر در این کشور شیب صعودی گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 912

به "خبرنگاران 140 هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به یاری دولت متوسل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 140 هزار شرکت انگلیسی برای پرداخت حقوق کارکنان خود به یاری دولت متوسل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید