خبر تازه رویترز درباره تداوم فرایند افزایشی فراوری نفت ایران

به گزارش مجله سویگل، ایرنا نوشت:خبرگزاری رویترز روز آدینه در گزارشی، به بالا رفتن فراوری نفت ایران در ماه آوریل (25 فروردین - 10 اردیبهشت 99) به عنوان نشانه افزایش صادرات نفت خام ایران در سال 2021 اشاره نمود.

خبر تازه رویترز درباره تداوم فرایند افزایشی فراوری نفت ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ فراوری نفت خام روزانه اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در ماه آوریل 25 میلیون و 170 هزار بشکه بوده که به علت بالا رفتن فراوری ایران، به میزان 100 هزار بشکه نسبت به ماه پیش (مارس) بالا رفته است.

فرایند فراوری ماهانه اوپک از ژوئن 2020 به این سو به استثنای فوریه افزایشی بوده است.

رفتار سایر فراوریکنندگان نفت، از بازگشت نفت ایران در آینده نزدیک به بازارهای جهانی خبر می دهد. با وجود ادامه تحریم ها، در 6 ماه گذشته صادرات نفت ایران افزایش داشته، تا آنجا که بعضی رسانه ها از صادرات بالای یک میلیون بشکه در روز سخن می گویند.

با وجود افزایش صادرات نفت ایران در 6 ماه گذشته، بیشتر خریداران نفت ایران در انتظار تعیین شدن نتایج مذاکرات وین برای ازسرگیری واردات نفت ایران هستند.

البته یک میلیون بشکه، با صادرات ایران بعد از برطرف تحریم ها همچنان فاصله زیادی دارد و مقامات نفتی ایران اعلام نموده اند که با برطرف تحریم ها به سرعت می توانند به سطح فراوری و صادرات پیش از تحریم ها باز گردند.

آمارهای وزارت نفت نشان می دهد که ایران بعد از اجرایی شدن برجام، روزانه تا 4.8 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی فراوری می نموده که حدود سه میلیون بشکه آن صادر می شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1579

به "خبر تازه رویترز درباره تداوم فرایند افزایشی فراوری نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر تازه رویترز درباره تداوم فرایند افزایشی فراوری نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید