خداحافظ اینترنت&amphellip سلام زندگی!

به گزارش مجله سویگل، چطور با دنیای مجازی و دستگاه های الکترونیک خداحافظی کنیم.

خداحافظ اینترنت&amphellip سلام زندگی!

این روزها، اینترنت وظیفه سر و سامان دادن به کار، روابط اجتماعی و سایر وظایف ما را بر عهده گرفته است. گاهی اوقات زندگی آنلاین طوری به نظر می رسد که انگار زندگی عادی و روزمره ما را تحت الشعاع قرار داده و باید عوارض شب زنده داری ها و بی خوابی هایمان را به قیمتی گزاف بپردازیم. اگر می خواهید دنیای خود را عاری از دستگاه های الکترونیک، هر گونه پیغام رسانی و رسانه های اجتماعی کنید، می توانید با استفاده از این ابزارها و راهکارها خود را مستقیماً به دنیای واقعی پیوند دهید.

قسمت اول: طراحی محیط خانه

  • کامپیوتر را به یک اتاق اختصاصی مثل اتاق کامپیوتر، اتاق کار یا حتی دفتر کار خود منتقل کنید. اتاق خواب، اتاق های دیگر یا همه گوشه و کنار خانه باید عاری از دستگاه های الکترونیک باشد.
  • شارژرهایتان را هم به اتاق کامپیوتر منتقل کنید. وقتی قرار است دستگاهی شارژ گردد، آن را در اتاق کامپیوتر به حال خودش رها کنید تا شارژ گردد. صدا و لرزش های دستگاهی که در حال شارژ است می تواند آرامش شما را بر هم زند.
  • ورود دستگاه های الکترونیک در اتاق خواب قدغن! تلفن همراه، تبلت یا تلویزیون را به اتاق خوابتان نیاورید. مطالعات نشان می دهد نور آبی این دستگاه منجر به بروز اختلالات خواب و برهم زدن عادات خوب خواب می گردد. برخی از افراد هستند که نمی توانند خواب خوبی داشته باشند زیرا مدام در معرض هر یک از این گجت های الکترونیک قرار دارند.
  • زنگ هشدار یا بیدار باش را در تعطیلات آخر هفته خاموش کنید. اگر در چند روز تعطیل آخر هفته به میل خود بیدار شوید، احساس رضایت بیشتری دارید. اگر هم خواب خوب و کافی ندارید، یک ساعت از زمانی را که معمولا وبگردی می کنید را به خوابتان اختصاص دهید.
  • یک تایمر یا زمان گیر آنلاین دانلود کنید تا پس از هر 30 الی 60 دقیقه کار با اینترنت به شما هشدار دهد. ممکن است در استفاده از اینترنت زیاده روی کنید زیرا وقتی مجذوب اطلاعات آنلاین می شوید، زمان بسیار سریع می گذرد.

قسمت دوم: انجام فعالیت های غیردیجیتال

  • حمام کنید: برای خودتان یک قهوه داغ یا نوشیدنی خنک بریزید و در حمام کتاب بخوانید. روشنایی را کم و شمع روشن کنید تا آرامش بگیرید و از یک وان آب داغ و خلوت تنهایی خود در منزل لذت ببرید.
  • دوستان خود را با یک تماس تلفنی، نه فیس بوک یا ارسال پیغام، به منزل دعوت کنید. در حیاط یا فضای باز کباب بپزید.
  • در جنگل گردش کنید. وقتی به دل طبیعت می زنید، انگار مهارت های حل مشکل در شما بهبود یافته و ذهنتان آسوده شده است. تلفن هوشمندتان را ته کوله پشتی بیاندازید (برای امنیت فقط) و در طول گردش و پیاده روی خود در جنگل اصلاً به آن دست نزنید.
  • به باشگاه های ورزشی، کلوپ های شطرنج یا بازی های فکری و فعالیت های گروهی دیگر بپیوندید.
  • برای خود یک قلعه تنهایی بسازید. هر هفته، یک روز را برای قطع کردن ارتباط خود با دنیای مجازی انتخاب کنید. به خانواده، همکاران و دوستان خود بگویید که تلفن ندارید. یک غذای خوب بخورید، کتاب بخوانید، کاردستی یا یک اثر هنری بسازید.
  • یک گروه شبکه -خاموش تشکیل دهید. هر هفته، یک ساعت را بدون تلفن همراه یا کامپیوتر به دیدار دوستان بروید و از آنها هم بخواهید ارتباط خود را با دنیای مجازی قطع نمایند. بدین روش خیال همه شما راحت و آسوده می گردد.
  • برای خودتان تفریح درست کنید. اگر نمی توانید دو تفریح یا تفریحی که داخل یا بیرون از منزل از آن لذت می برید را نام ببرید، پس به اینترنت حق بدهید که جایگزینی برای خلاقیت سالم و آسایش خیال شما باشد.
  • هر سال دست کم دو هفته به تعطیلات بروید. خودتان را برای یک تعطیلات طولانی آماده کنید. اول از همه یادتان باشد که یکی از همکارانتان مسئولیت مسائل احتمالی را در زمان غیاب شما بر عهده می گیرد. وقتی نوبت به همکارانتان رسید و آنها به تعطیلات رفتند، شما محبت آنها را جبران خواهید کرد.

قسمت سوم: ترک اعتیاد به لوازم الکترونیک

  • با لوازم الکترونیک و اینترنت مانند اعتیاد برخورد کنید. وقتی کسی پست شما در فیس بوک را لایک می نماید، در بدن شما اندورفین آزاد می گردد؛ درست مثل الکل یا غذا. اگر بیش از 30 ساعت در هفته از اینترنت استفاده می کنید، شاید لازم باشد با یک مشاور برای ترک اعتیاد خود دیدار کنید.

افرادی که بیش از 30 ساعت در هفته برای تعاملات اجتماعی خود از اینترنت استفاده می نمایند، در زمان دور بودن از اینترنت و ممنوعیت استفاده از آن بیشتر در معرض خطر خودکشی هستند؛ مخصوصاً این حالت برای کسانی که مجبور می شوند از اینترنت استفاده ننمایند بدتر است.

  • هفته ای یک شب را برای قطع ارتباط با کار و عدم پاسخگویی به تماس های کاری اختصاص دهید. اگر هفته ای بیش از 40 ساعت کار می کنید، پیشنهاد کنید که همه تیم شما یک شب را به عنوان شب قطع ارتباط با کار اختصاص دهند؛ یعنی نه ایمیل های خود را چک نمایند و نه به تماس های کاری پاسخ دهند.
  • از خانواده بخواهید به اهداف شما ملحق شوند و آنها هم با دنیای مجازی خداحافظی نمایند. مجبورشان نکنید. با اجبار نوجوانان برای ترک استفاده از دستگاه های الکترونیک، بیشتر آنها را به مبارزه می طلبید. بنابراین، فقط کافیست از خانه بیرون بروید و از بچه ها بخواهید تا وقتی بیرون از منزل هستید تلفن هایشان را کنار بگذارند.
  • جایی مثل سینما یا استخر را انتخاب کنید که به شما اجازه استفاده از تلفن همراه را نمی دهند. چند ساعت در هفته به آنجا بروید و خودتان را وادار به قطع ارتباط با دنیای مجازی کنید.
  • شب ها ایمل خود را در حالت پاسخگویی اتوماتیک در تعطیلات قرار دهید. هر شب قبل از اینکه از اداره خارج شوید این حالت را تنظیم کنید. بنابراین، دیگر هیچ فشاری برای برداشتن تلفن برای پاسخگویی به ایمیل های شخصی یا کاری نخواهید داشت.

فقط یکی-دو شب در طول هفته، برای پاسخ دادن به ایمیل های شخصی وقت بگذارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2070

به "خداحافظ اینترنت&amphellip سلام زندگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظ اینترنت&amphellip سلام زندگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید