خودروی اپل احتمالا توسط کیا فراوری خواهد شد

به گزارش مجله سویگل، طبق گزارش های منتشر شده همکاری اپل و هیوندای بیش از گذشته پیش رفته و هیوندای میخواهد خط فراوری خودروی اپل در آمریکا را در زیرمجموعه خود، کیا راه اندازی کند.

خودروی اپل احتمالا توسط کیا فراوری خواهد شد

در هفته های گذشته خبرهایی از مذاکره اپل و هیوندای برای فراوری خودروی اپل (Apple Car) که در صورت پیشرفت فراوری، می تواند نخستین خودران تجاری در آمریکا باشد، منتشر شده بود. گزارش های جدید حاکی از آن است که این مذاکرات تا حدی پیش رفته و ممکن است خود هیوندای این وسیله نقلیه را فراوری نکند، بلکه آن را به یک برند زیرمجموعه خود بسپارد.

به نوشته eDaily کره جنوبی، در داخل کشور، کیا برای این پروژه درنظر گرفته شده است. اگر کیا موافقت کند تا کنترل بخشی از فراوری را به دست بگیرد، این موضوع می تواند منجر به استفاده از کارخانه این خودروساز در ایالت جورجیا (Georgia) بگردد. نکته جالب توجه آن است که کیا به تازگی هویت برند خود را تغییر داده و بر خودروهای الکتریکی تمرکز نموده است.

این گزارش که برای نخستین بار توسط iMore اعلام شد، بیان می نماید که استفاده از تأسیسات جورجیا به همکاری کیا و اپل در این پروژه یاری خواهد نمود. تصمیم برای واگذاری خودروی اپل به کیا به جای فراوری مستقیم آن توسط هیوندای ظاهرا به دلیل شهرت برند است. زیرا این نگرانی وجود دارد که فراوری خودروی اپل توسط هر شریک تجاری، به جای یک برند اختصاصی اپل، آن را یک خودروی مونتاژ شده جلوه دهد.

  • اپل پلتفرم خودروی الکتریکی خود را با همکاری یک استارت آپ توسعه می دهد

یک منبع مطلع در صنعت در این باره گفت که قدرت برند هیوندای قوی است و اگر به جای وسایل نقلیه خود، خودروهایی با برند اپل بسازد، این مارک تجاری را ضعیف می نماید. اما واگذاری پروژه به کیا، باعث کم رنگ شدن نام تجاری هیوندای نخواهد شد. طبق گفته ها این گفت وگوها همچنان ادامه دارد و هیوندای اعلام نموده که در این مرحله اولیه تصمیم گیری نشده است.

اگرچه گزارش های eDaily در خصوص برنامه های محصولات اپل در گذشته با پرسش هایی هم همراه بوده، اما این رسانه کره جنوبی شهرت خوبی در ارائه اطلاعات قابل اعتماد از زنجیره تامین خودروی این کشور دارد.

در گزارش های اولیه از مذاکرات اپل و هیوندای، به استفاده از کارخانه جورجیا هم اشاره شده بود، اگرچه احتمال تأسیس یک کارخانه تازه در ایالات متحده آمریکا هم وجود داشت. پیشنهاد شده است که خط فراوری شامل ساخت حدود 100000 دستگاه خودرو در سال 2024 باشد، اما این مرکز ظرفیت فراوری 400000 دستگاه در سال را هم دارد.

اگرچه خودروی اپل می تواند زودتر هم دیده گردد. با پیشرفت اپل در توسعه پلتفرم خودرو در سال گذشته میلادی و طبق برنامه ریزی های اجرا شده نسخه بتا از این خودرو احتمالا در سال 2022 ارائه خواهد شد.

عکس کاور: طرح مفهومی خودروی الکتریکی Imagine کیا

Credit: Kia

منبع: Apple Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1402

به "خودروی اپل احتمالا توسط کیا فراوری خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی اپل احتمالا توسط کیا فراوری خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید