ذخایر ارزی خارجی روسیه رکورد 12 ساله زد

به گزارش مجله سویگل، ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش 9 میلیارد دلاری در یک هفته، می تواند در ماه آگوست از رکورد 598 میلیارد دلار فراتر رود.

ذخایر ارزی خارجی روسیه رکورد 12 ساله زد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، طبق پیش بینی اقتصاددانان شرکت نماینده در نظرسنجی ریا نووستی، ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه پس از افزایش 9 میلیارد دلاری در یک هفته، می تواند در ماه آگوست از رکورد 598 میلیارد دلار فراتر رود.

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی روسیه، در خاتمه ماه قبل ذخایر ارزی روسیه به بالاترین سطح در 12 سال اخیر رسید و از 591.8 میلیارد دلار فراتر رفت. داده هایی که این هفته منتشر شد نشان داد که تنها ظرف 1 هفته این ذخایر 9.1 میلیارد دلار یا حدود 1.6 درصد جهش نموده است.

مهم ترین علت افزایش ارزش ذخایر روسیه رشد قیمت دنیای طلا و محاسبه مجدد ارزش ذخایر بر اساس قیمت های جدید بوده است.

بالاترین رکورد ذخایر ارزی روسیه در تاریخ این کشور در آگوست 2008 رخ داد و ارزش آن به 598.1 میلیارد دلار رسید. هرچند با وجود بحران مالی دنیا میزان آن ذخایر ظرف 3 ماه بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافت.

تحلیل گران پیش بینی می نمایند تا خاتمه ماه آگوست میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه می تواند از 600 میلیارد دلار هم فراتر برود.

سرگی گریشونین از آژانس رتبه دهی ملی روسیه می گوید: میزان این ذخایر می تواند به علت افت ارزش دلار هم بالا برود. او پیش بینی کرد میزان ذخایر ارزی روسیه به 448-450 میلیارد دلار و میزان ذخایر طلا به 152 میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1118

به "ذخایر ارزی خارجی روسیه رکورد 12 ساله زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخایر ارزی خارجی روسیه رکورد 12 ساله زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید