رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در گفت و گو با خبرنگاران: اختصاص 1800 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی، 95 درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل فراوری می گردد

به گزارش مجله سویگل، عباسی گفت: سال جاری 1800 میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره 7 به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در گفت و گو با خبرنگاران: اختصاص 1800 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی، 95 درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل فراوری می گردد

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ، از استمرار خط اعتباری مکانیزاسیون در سال 98 اطلاع داد و گفت: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی و برنامه منسجم توسعه مکانیزاسیون کشور، سال جاری 1800 میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری شماره 7 به مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است.

وی اضافه نمود: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به تمامی زیر بخش های کشاورزی مکانیزاسیون اعم از زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان، گیاهان دارویی و جنگل و مرتع به تفکیک هر بخش و استان و برحسب پتانسیل های هر استان ابلاغ شد.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 1500 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شد، گفت: این میزان تسهیلات در تاریخ کشاورزی کشور بی سابقه بود که خوشبختانه تمامی این عوامل تبدیل به ماشین آلات، ادوات و تجهیزات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی شد که تا خاتمه سال امیدواریم 1800 میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده در بخش مکانیزاسیون کشاورزی جذب گردد.

توسعه مکانیزاسیون در چرخه فراوری امری اجتناب ناپذیر است

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: با توجه به سرمایه گذاری های گسترده طی 6 سال گذشته، مکانیزاسیون کشاورزی به یک رونق رسیده است که امیدواریم سال جاری با جذب تسهیلات و توزیع استانی به توفیقات خوبی در این حوزه همانند گذشته دست یابیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 95 درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل فراوری می گردد، اظهار کرد: براین اختصاص جذب 1800 میلیارد تومان تسهیلات یاری ویژه ای به رونق فراوری در حوزه محصولات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی خواهد داشت که به این ترتیب با استمرار خط اعتباری مکانیزاسیون تا چند سال آینده تمامی احتیاج های کشور در این حوزه مرتفع خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه 5 درصد احتیاج ماشین آلات کشور به وسیله واردات تامین می گردد، بیان نمود: هم اکنون 5 درصد احتیاج ماشین های کشور که عموما در حوزه مکانیزاسیون برنج، باغبانی و ماشین های خاص همچون برداشت پنبه برداشت بعضی محصولات کشاورزی و بعضی از تراکتور ها و کمباین های سنگین است، به وسیله واردات تامین می گردد که امیدواریم طی سال جاری و سال آینده حداقل با تامین نیمی از این احتیاج ها بتوانیم به خوداتکایی برسیم.

وی در خاتمه توضیح داد: با توجه به توانمندی حوزه ماشین های کشاورزی امیدواریم تا خاتمه برنامه ششم توسعه بتوانیم 100 درصد احتیاج ماشین آلات کشاورزی را در داخل فراوری و تامین کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 179

به "رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در گفت و گو با خبرنگاران: اختصاص 1800 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی، 95 درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون در گفت و گو با خبرنگاران: اختصاص 1800 میلیارد تومان اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی، 95 درصد ماشین آلات کشاورزی در داخل فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید