مدیتیشن در برترین مقاصد برای یوگا در جهان

به گزارش مجله سویگل، اگر دوست دارید با برترین مقاصد یوگا در جهان آشنا شوید و متوجه شوید که برای انجام تمرینات این ورزش بسیار متفاوت و آرامش بخش باید به چه کشورهایی بروید، توصیه می کنیم ادامه این متن را مطالعه کنید.

مدیتیشن در برترین مقاصد برای یوگا در جهان

یوگا، ورزشی است که در آن تمرین های روحی و جسمی صورت گرفته و به همین خاطر افرادی که در این ورزش به صورت حرفه ای کار می نمایند هم از نظر جسمی توانایی فوق العاده ای دارند و هم از نظر روحی در آرامش کامل به سر می برند. یوگی ها (افرادی که یوگا کار مینمایند) به حدی در این ورزش غرق شده اند که به راحتی می توان آرامش را از چهره و ظاهر آنها دریافت کرد.

تاریخچه یوگا

این ورزش یکی از ورزش های قدیمی است و حدود 6 هزار سال قدمت دارد. جالب است بدانید که ابداع این ورزش را به کشور هند نسبت می دهند. بعد از کشور هند، دیگر کشورها نیز به سمت انجام تمرینات یوگا روی آوردند و امروز در سراسر جهان و در هر شهر و منطقه ای مشاهده می کنید که عده ای در حال اجرا یوگا در فضاهای بسته و یا باز می باشند.

دلیل این که تصمیم گرفتیم بهترین مقاصد یوگا در جهان را به شما معرفی کنیم، به اهمیت مکانی بر می گردد که یوگا در آن برگزار می گردد. برای یوگی ها یا کسانی که یوگا کار می نمایند، محل انجام تمارین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

خصوصا اگر محل تمرین آنها در فضای باز باشد تاثیراتی که تمرینات بر روح و جسم آنها خواهد داشت به چندین برابر افزایش پیدا خواهد نمود.

ما در ادامه قصد داریم چند مورد از بهترین محل های روبازی که در آنها یوگا انجام می گردد به شما معرفی کنیم. امیدواریم اگر عاشق این ورزش هستید خواندن ادامه متن بتواند انگیزه کافی برای سفر به این کشورها را در شما ایجاد کند.

بهترین مقاصد یوگا در جهان

در ادامه قصد داریم بهترین مقاصد برای یوگا در جهان را معرفی کنیم. این مراکز، از جمله بهترین محل ها برای انجام این ورزش می باشند و خوب است بدانید که از معروفیت و معروفیت بالایی نیز برخوردارند. این مقاصد به توضیح زیر می باشند:

ایبیزا در کشور اسپانیا

یکی از بهترین و زیباترین جزایر کره زمین، در کشور اسپانیا واقع بوده و نام آن، ایبیزا است. شاید بعضی با شنیدن نام این جزیره به یاد جشن هایی که به مناسب های مختلف در آن برگزار می گردد، بیفتند و تصور نمایند که تنها کاری که نمی توان در این جزیره انجام داد، یوگا و مدیتیشن است.

البته شاید در قسمت هایی از این جزیره، هیچ خبری از آرامش نباشد و مردم در حال گذران وقت خود به شادترین حالت ممکن باشند اما در ایبیزا، جنگل های کاجی وجود دارد که فضا را به یک فضای بسیار مناسب و ایده ال برای انجام یوگا تبدیل نموده اند.

در این جزیره نیز می توان خلیج هایی زیبا و رازآلود که تنها آرامش در آنجا موج می زند را یافت. تصور کنید که در یک منطقه آرام، سرسبز قرار دارید و صدای امواج دریا را می شنوید؛ به نظر شما یوگا کار کردن در چنین شرایطی لذت بخش و خاطره انگیز نخواهد بود؟ البته که هست.

فرقی نمی نماید که دوست داشته باشید به تنهایی یوگا کار کنید و یا به گروه هایی که به صورت دسته جمعی این ورزش را انجام می دهند ملحق شوید؛ در هر صورت اگر تمایل داشته باشید می توانید به گروه هایی که مشغول مدیتیشین هستند ملحق شده و یوگای دسته جمعی را نیز تجربه کنید. حس فوق العاده و بی نظیری که از این حضور به دست خواهید آورد و تجربه خواهید کرد با هیچ حس دیگری در جهان قابل مقایسه نخواهد بود.

طبیعت بکر و زیبا و قرارگیری این جزیره در ساحل شرایط بسیار خوبی را برای افزایش تاثیرات نتایج تمرینات یوگا فراهم نموده است. اگر شما نیز تمایل دارید به عالی ترین شکل ممکن یوگا کار کنید حتما به کشور اسپانیا و این جزیره زیبا سفر کنید.

بهترین مقاصد یوگا | رشی کشی در کشور هند

رشی کشی در واقع شهری است که در دامنه کوه های هیمالیا واقع شده است. این شهر، ساحل رود مقدس گنگ به شمار رفته و به همین خاطر هندی ها مراسم و آیین های متفاوتی را در آن اجرا می نمایند. به این شهر که قدم می گذارید اولین موضوعی که توجه شما را به خود جلب می نماید، فضای روحانی و معنوی است که در آن جاری و ساری است.

به همین سبب، این شهر که در کشور خاستگاه ورزش یوگا نیز قرار گرفته، بهترین گزینه و ایده آل ترین فضا برای انجام ورزش یوگا را در اختیار افراد علاقه مند به انجام ورزش یوگا گذاشته است. بنابراین اگر به یوگا و مدیتیشین علاقه فراوانی دارید و می خواهید تمرینات خود را حتی برای چند روز، در یک شهر و فضای متفاوت انجام دهید، رشی کشی هند بهترین و عالی ترین انتخاب برای شما به شمار می رود.

حتی تصور اینکه شما به عنوان یک یوگی به کشوری که یوگا در آن زاده شده، قدم گذارید هیجان و حس خوشایندی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. یوگی هایی که از سبک ناندا پیروی می نمایند و دوست دارند در محیط های پویا به تمرین بپردازند، از سفر به این شهر استقبال می نمایند.

از کنار رود گرفته تا معابدی که در رشی کشی ساخته شده اند، فعالیت های معنوی انجام می گردد. اگر در رشی کشی حضور داشتید و به ناگاه صدای زنگ به گوشتان خورد، بدانید که در معابد این شهر امور معنوی در حال آغاز شدن است.

طبیعت زیبا و بسیار مجذوب کننده، هوای پاک و حضور درختان می تواند به مناسب بودن فضا برای انجام حرکات یوگا یاری کند. رفتن به رشی کشی بهترین فرصت است تا روح خود را با یوگا جلا داده و به دوباره زنده شدن آن یاری کنید.

توفو در کشور موزامبیک

یک دیگر از بهترین مقاصد برای یوگا، توفو در کشور موزامبیک است. توفو یک شهر کوچک اما با نیروهای کاریزماتیک بزرگ بوده و با اینکه خیلی ساده به نظر می رسد اما فریبندگی هایی نیز در دل خود پنهان نموده است.

جنگل های سرسبز، آب زلال و سواحلی که فقط به رنگ سفید و خالص می باشند همه چیز را به نحو خارق العاده ای برای انجام تمرینات یوگا فراهم نموده اند. باید یک یوگی کار حرفه ای و ماهر باشید تا بدانید که انجام تمرینات در چنین فضایی چه تاثیرات و نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

اگر در کنار ورزش یوگا به ورزش هایی مانند غواصی علاقه دارید نیز توفو بهترین و مناسب بترین گزینه برای این موضوع به شمار می رود. حیواناتی مانند دلفین، سفره ماهی، کوسه و نهنگ در آب های این جزیره پنهان شده اند و شرایط بسیار خوبی برای افرادی که عاشق کاوش و جستجو در زیر آب هستند، به وجود آمده است.

صخره های مرجانی در این شهر نیز در نوع خود بسیار تماشایی و تماشای به شمار رفته و به همین خاطر توصیه اکید داریم که اگر می خواهید در یک فضای ایده آل و کاریزماتیک به یوگا بپردازید رفتن به کشور موزامبیک و شهر توفو را نباید فراموش کنید.

بهترین مقاصد یوگا | دره مقدس در پرو

دره مقدس در پرو یکی دیگر از بهترین مقاصد برای یوگا می باشد. این دره در میان رشته کوه های آند و ارگ های اینکاها قرار گرفته است. دره مقدس که از جمله روستاهای مرتفع در این کشور به شمار می رود، ریو اروبامبا نام دارد.

این روستا از نظر انرژیکی در شرایط بسیار خاصی واقع شده است. بعضی اعتقاد دارند که انرژی مادر طبیعت، پاچاماما، در این منطقه گسترده شده و اگر با همین تصور به این منطقه قدم بگذارید احتمال آنکه بتوانید این انرژی را دریافت و حس کنید وجود دارد.

به این منطقه که قدم می گذارید با تماشای صحنه های بی بدیل و تماشایی که مشاهده خواهید کرد، حتی اگر خیلی رمانتیک و احساساتی هم نباشید، تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. صدای آبشارها عمده ترین و غالب ترین صدایی است که در دره مقدس می توان به وضوح شنید.

حتی چشم ها نیز از منظره های که در این منطقه وجود دارد، بی نصیب نخواهند ماند؛ ابرها به زیبایی تمام در حال گردش به دور کوه آند هستند و صحنه ها و منظره ها بی بدیلی را خلق نموده اند. امکان ندارد یک یوگی کار حرفه ای باشید اما هیچ تمایل و اشتیاقی برای آمدن به این منطقه و انجام تمرینات از خود نشان ندهید. بسیاری از کسانی که در سراسر جهان تمرینات یوگا را انجام می دهند علاقه فراوانی به آمدن به دره مقدس پرو از خود نشان می دهند.

بالی در کشور اندونزی

نام شهر دیگری که از آن نیز به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای یوگا یاد می نمایند، بالی است. این شهر در کشور اندونزی واقع بوده و به دلیل طبیعت بکر و بی نظیری که دارد یکی از شهرهای رویایی یوگی کاران به شمار می رود.

شالیزارهایی که در این شهر قرار دارند، معابدی که در تپه ها ساخته شده اند، کوه های آتشفشانی که بعضی از آنها فعال هستند، تراس های برنج و خط ساحلی زیبا و غیره از جمله مهم ترین اتفاقاتی که در بالی در حال افتادن است.

تنها کاری که باید برای تجربه این اتفاقات شیرین و خوشایند انجام دهید، بستن بار سفر و گرفتن بلیط به مقصد اندونزی است. شاید باورتان نگردد اما این شهر آنقدر زیبایی دارد که می تواند یک جایگزین بسیار مناسب و شایسته برای مراکز اسپا هتل های لوکس و لاکچری به شمار رود.کلاس های زیادی در خصوص ورزش یوگا در این شهر در حال برگزاری است و اگر دوست داشته باشید می توانید یک مربی حرفه ای در این حوزه پیدا نموده و چند روزی را با او تمرین کنید. این، می تواند بهترین فرصت و موقعیت برای داشتن یک تمرین حرفه ای و به یادماندنی به شمار رود. بدون شک تمرین کردن در شهری که سراسر زیبایی است می تواند نتایج خارق العاده ای با خود به همراه داشته باشد.

بهترین مقاصد یوگا | هیکادوا در کشور سریلانکا

شهر دیگری که می توان نام آن را نیز در فهرست بهترین مقاصد برای یوگا مطرح کرد، هیکادوا در کشور سریلانکا است. این شهر در جنوب این کشور واقع شده و یکی از شهرهای ساحلی اندونزی می باشد. هیکادوا نیز در نوع بسیار مجذوب کننده و تماشایی است و هر یوگی کار حرفه ای حداقل در طول عمر خود باید یک بار به آن سفر نموده و مزه انجام تمرینات یوگا را در آن بچشد.

این شهر در کنار اقیانوس هند قرار گرفته و به همین واسطه می توان چشم اندازها و منظره ها بسیار زیبایی را در آن مشاهده کرد. این مجاورت در کنار اقیانوس باعث پدید آمدن یک محیط بسیار آرامش بخش و ایده آل برای انجام تمرینات یوگا شده است.

البته این شهر تنها برای یوگا مناسب نیست و به دلیل تمیز بودن آب های آن، برای انجام تفریحات آبی نیز محل فوق العاده ای به نظر می رسد. نایت لایف این شهر نیز معروفیت فراوانی دارد و بدون شک اشتیاق شما را برای رفتن به هیکادوا را افزایش می دهد. رفتن به این شهر از نظر مالی برای ایرانی ها به صرفه تر به نظر می رسد و آسان تر است.

بولدر در کشور آمریکا

بولدر در کشور آمریکا واقع بوده و آن نیز یکی از بهترین مقاصد برای یوگا به شمار می رود. این شهر در استان کلرادو قرار داشته و از جمله مطرح ترین و پرآوازه ترین منطقه ها برای انجام یوگا در فضای باز به شمار می رود. به هزاران دلیل توصیه می کنیم که از این شهر نیز تماشا کنید. اگر عاشق انجام تمرینات یوگا هستید، اگر می خواهید دوچرخه سواری کنید، اگر دوست دارید ترکینگ کنید و یا اگر دوست دارید از کوه های راکی بالا بروید، به این شهر صفر کنید. همه چیز در نهایت کمال در این شهر فراهم شده تا روزهای رویایی و بسیار دوست داشتنی برای گردشگران و خصوصا ورزش کاران فراهم گردد.

شاید برای افرادی که یوگای حرفه ای انجام می دهند جالب باشد که بدانند، هر ساله، جشنواره ای به نام جشنواره هانومان در این شهر برگزار شده و در آن یوگی ها دور هم جمع شده به صورت دسته جمعی آغاز به انجام تمرینات یوگا می نمایند. چنانچه دوست دارید در جمع عاشقان و بهترین های یوگا در جهان قرار گرفته و تمرین کنید به بولدر بروید؛ اتفاقات خوبی در این شهر منتظر شماست.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2087

به "مدیتیشن در برترین مقاصد برای یوگا در جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدیتیشن در برترین مقاصد برای یوگا در جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیتیشن در برترین مقاصد برای یوگا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید