راه اندازی 260 استارت آپ توسط متخصصان ایرانی خارج کشور

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، بیش از 260 استارت آپ توسط متخصصان و محققان ایرانی بازگشته به کشور ایجاد و زمینه اشتغال برای 6 هزار نفر در کشور فراهم شد.

راه اندازی 260 استارت آپ توسط متخصصان ایرانی خارج کشور

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور(connect.isti.ir) که از سال 1394 با هدف ایجاد ساز و کاری جهت بهره مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور شروع شده به شکل گیری استارت آپ هایی توسط این افراد منجر شد. سقفی برای توسعه اشتغالزایی در کشور.

تجربه پیروز این برنامه در شکل گیری زیرساختی مناسب و سریع برای استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف تخصصی مشارکت بیش از 10 هزار نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور را در پی داشته است.

بیش از 2 هزار و 200 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان که بیشتر آنها از کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی هستند، هم اکنون به کشور بازگشته اند. 19 درصد آنها از 20 دانشگاه برتر جهان همچون ام آی تی، استنفورد، کمبریج، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور و ای پی اف ال سوئیس فارغ التحصیل شده اند و حدود 79 درصد این افراد تجربه زندگی بیش از 5 سال را در خارج از ایران داشته اند.

همچنین تا به امروز 265 شرکت استارت آپ در حوزه های مختلف تخصصی توسط این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از 6 هزار نفر از بهترین متخصصان و فارغ التحصیان داخلی را فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1619

به "راه اندازی 260 استارت آپ توسط متخصصان ایرانی خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 260 استارت آپ توسط متخصصان ایرانی خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید