روسیه: ساختار نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش ها را حل نمی کند

به گزارش مجله سویگل، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ساختار نظامی آمریکا در غرب آسیا کمکی به روند حل تنش ها در منطقه خلیج فارس نخواهد کرد.

روسیه: ساختار نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش ها را حل نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که تنش ها در منطقه خلیج فارس از طریق نظامی نمی تواند حل شود.

براساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) به خبرنگاران گفت که ساختار پتانسیل نظامی آمریکا در غرب آسیا کمکی به روند حل تنش ها در منطقه خلیج فارس نخواهد کرد.

ورشینین گفت: ما فکر نمی کنیم که چنین مسائلی بتواند از طریق نظامی و ایجاد پتانسیل نظامی حل شود. ما با این فرضیه جلو می رویم که تمام جزئیات (درباره حادثه تاسیسات نفتی عربستان) باید روشن شود و تحقیقی به عمل بیاید.

پنتاگون پیش از این گفته بود که واشنگتن قصد دارد تا به درخواست عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نیروها و سیستم های دفاع هوایی را در منطقه خلیج فارس افزایش دهد.

آمریکا از ماه گذشته میلادی، چند روز بعد از آنکه ایران یک فروند پهپاد آمریکا را بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران در نزدیکی تنگه هرمز ساقط کرد تصمیم خود برای تشکیل یک ائتلاف دریایی اظهار داشت.

علی رغم تبلیغات گسترده آمریکا برای جلب حمایت کشورها جهت حضور در این ائتلاف تنها انگلیس، بحرین و استرالیا به آن پیوسته اند. دولت آلمان چند هفته پیش مستقیماً دعوت آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 401

به "روسیه: ساختار نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش ها را حل نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: ساختار نظامی آمریکا در خلیج فارس تنش ها را حل نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید