روند روبه رشد گردشگری در استان خراسان جنوبی

به گزارش مجله سویگل، معاون گردشگری خراسان جنوبی گفت: رشد ورود و اقامت گردشگر در خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد.

روند روبه رشد گردشگری در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مرتضی عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع استان با بیان این مطلب به تشریح بخشی از فعالیت ها و عملکرد این حوزه پرداخت و گفت: با توجه به خشک سالی های چندساله استان، با محور قرار دادن صنعت گردشگری به دنبال توسعه و رونق اقتصادی منطقه هستیم.

او با بیان اینکه سال گذشته استان خراسان جنوبی میزبان 4میلیون و 244هزار و 96 نفر گردشگر داخلی بوده است، اضافه کرد: سال جاری نیز از در شش ماهه نخست سال، 3میلیون و 681هزار و 743 نفر گردشگر داخلی به استان سفر نموده اند.

او ادامه داد: طی سال 97 ، 1070 نفر و در شش ماهه نخست سال جاری، 439 گردشگر خارجی استان خراسان جنوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب نموده اند.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع خراسان جنوبی به رونق اقامتگاه های بوم گردی استان اشاره نمود و گفت: ما در تلاشیم با افزایش تعداد مراکز اقامتی استان زمینه های جلب و جذب گردشگران و همچنین رونق اقتصادی منطقه را بیش از پیش فراهم کنیم و به همین منظور طی سال 97 و شش ماهه نخست سال 98، 20 اقامتگاه بوم گردی جدید در استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

عربی همچنین به پرداخت 150 میلیارد ریال تسهیلات به تاسیسات گردشگری خراسان جنوبی اشاره نمود و اضافه کرد: 1170 میلیارد ریال جذب سرمایه گذاری نیز در استان اجرا شده است.

او اذعان کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه های استانی در سال اقتصادی 97، 17میلیارد و 788میلیون ریال، اعتبار هزینه شده در تامین زیرساخت های گردشگری و ارتقای شاخص های توسعه گردشگری استان 17میلیارد و 995میلیون ریال و اعتبار هزینه شده برای پروژه های ملی استان 15میلیارد ریال بوده است.

عربی گفت: 31 پروژه گردشگری در استان در حال ساخت است و اشتغال زایی مستقیم حوزه گردشگری در سال 97، 120 و در شش ماهه نخست سال، 60 نفر بوده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 405

به "روند روبه رشد گردشگری در استان خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند روبه رشد گردشگری در استان خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید