سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

به گزارش مجله سویگل، فراهم کردن امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه هایی مانند بنادر و گمرکات کشور همیشه یکی از مطالبات جدی اتاق ایران بوده است. توسعه زیرساخت های تجاری در راستای بهبود شرایط صادرات و واردات کشور یک مطالبه جدی است که متاسفانه از سوی دولت ها مورد غفلت قرار می گیرد. دراین بین بخش خصوصی معتقد است اگر امکانات و تسهیلات لازم از سوی دولت فراهم گردد، قادر است سرمایه گذاری را در این حوزه ها انجام دهد و از کنار آن درآمد کسب کند.

سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

در این رابطه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز بارها آمادگی بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در مرزها و بالا بردن سطح ایمنی و امکانات آنها در صورتی که اجرای این پروژه ها برای بخش خصوصی توجیه مالی داشته باشد، اعلام نموده است.

با توجه به این مسائل محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر به تازگی در خبرگزاری ایسنا از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر شمالی و جنوبی ایران که در حال حاضر به بیش از 17 هزار میلیارد تومان در 330 پروژه رسیده، خبر داده و گفته است در صورتی که شاهد لغو تحریم ها باشیم علاوه بر بخش خصوصی داخلی، سرمایه گذاران خارجی نیز اقدام به مشارکت در اجرای پروژه های موجود خواهند کرد.

بر اساس اظهارات او در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و برداشته شدن تحریم ها، پتانسیل افزایش میزان حمل ونقل دریایی به وسیله بنادر افزایش یافته و جذب می گردد و خطوط کشتی رانی بین المللی می تواند بدون هیچ محدودیتی به ایران تردد داشته باشند. این موضوع مراودات بازرگانی ایران با دیگر کشورهای جهان در حوزه های صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ را تسهیل می نماید.

راستاد همچنین درباره چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در بنادر کشور گفت: از اول شیوع ویروس کرونا تا به امروز بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل نموده و همه ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی را رعایت کردیم و درباره کشتی ای که به تازگی وارد بنادر ایران شده بود، همه مصوبات به صورت دقیق و با قاطعیت رعایت شده بود و به جرات می توان گفت حداقل آثار کرونایی را به وسیله بنادر تجاری شاهد بودیم و در ماه های گذشته مسئله حادی در بنادر به وجود نیامده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1628

به "سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید