شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش مجله سویگل، مدیر اجرایی شرکت فناوری اپل روز پنجشنبه در نامه ای در اعتراض به قتل جورج فلوید، ریشه های عمیق نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد.

شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد

به گزارش ایرنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تیم کوک در نامه ای که در وب سایت رسمی شرکت اپل منتشر شده است با محکوم کردن ریشه های نژادپرستی در آمریکا خواهان اقدامات بیشتر برای حذف این فرهنگ اشتباه شد.

کوک در این نامه با عنوان صحبت از نژادپرستی به علل عصبانیت مردم ناشی از قتل جورج فلوید رنگین پوست به دست پلیس پرداخت و وجود نابرابری های گسترده در سیستم های بهداشتی، آموزشی و حقوقی علیه رنگین پوست ها در آمریکا اشاره نمود.

مدیر اجرایی شرکت اپل نوشت، از زمان عظیم شدنمان در آمریکا شاهد پیشرفت هایی بودیم، اما همچنان فرهنگ تبعیض و آسیب زدن به رنگین پوستان را نیز در این کشور مشاهده می کنیم.

با ادامه اعتراضات خیابانی در اعتراض به قتل فلوید تا کنون بسیاری از مغازه ها و شرکت های عظیم آمریکا مورد غارت قرار گرفته اند.

اعتراضات خیابانی در آمریکا پس از آن شروع شد که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا پس از دستگیری و دستبند زدن به فلوید رنگین پوست46 ساله، بیش از 8 دقیقه با زانو به گردن وی فشار آورد در حالیکه او مدام می گفت نمی توانم نفس بکشم.

دقایق پایانی فیلم منتشر شده از این صحنه، نشان می دهد که فلوید چشمانش را بسته و بی حرکت در زیر زانوی این پلیس قرار داشته و نشان از جان باختن وی دارد.

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، مساله همیشگی است و مرگ فلوید جرقه ای برای ابراز صدها سال بی عدالتی در این کشور شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1004

به "شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اپل نژادپرستی در آمریکا را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید