شیوع مالاریای مقاوم به دارو در جنوب شرق آسیا

به گزارش مجله سویگل، پزشکان هشدار دادند که انگل مالاریای مقاوم به دارو با سرعت بالایی در جنوب شرق آسیا در حال گسترش است.

شیوع مالاریای مقاوم به دارو در جنوب شرق آسیا

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با قیمت تورهای بالی نوروز 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، انواع مقاوم به داروی انگل های عامل مالاریا به سرعت در کشورهای جنوب شرق آسیا در حال گسترش است و موجب شده داروهای اصلی این بیماری به شکل نگران کننده ای اثرگذاری خود را از دست بدهند.

در مطالعات صورت گرفته که نتایج آن در مجله بیماری های عفونی لانست منتشر شده، آمده است در بخش هایی از تایلند، ویتنام و کامبوج بیش از 80 درصد از شایع ترین انگل های مالاریا به متداول ترین داروهای ضد مالاریا مقاوم شده اند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه آکسفورد گفت: یافته های بدست آمده نشان دهنده بحران مقاومت دارویی انگل های پلاسمودیوم فالسیپاروم است که از سال 2015 میلادی در کشورهای جنوب شرق آسیا تشدید شده است.

به گفته محققان در دهه 1980 نیز مقاومت انگل های مالاریا به یکی از داروهای اصلی این بیماری موجب مرگ میلیون ها نفر در آفریقا شد. هر سال بیش از 400 هزار نفر در آفریقا که بیشتر آنان کودک هستند بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

بیش از 200 میلیون انسان به انگل پلاسمودیوم فالسیپاروم آلوده هستند که عامل مرگ 9 نفر از 10 قربانی بیماری مالاریا در دنیا به حساب می آید.

به گزارش روزنامه گاردین، ترکیب دارویی موسوم به DHA-PPQ در برابر انگل مالاریا اثرگذاری لازم را داشته اما پزشکان در سال 2013 نشانه هایی از مقاومت دارویی این انگل را مشاهده کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 642

به "شیوع مالاریای مقاوم به دارو در جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع مالاریای مقاوم به دارو در جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید