صبحانه مفصل در کاهش وزن تاثیری دارد؟

به گزارش مجله سویگل، افرادی که رژیم می گیرند و معتقدند خوردن یک صبحانه مفصل و در پی آن یک شام کوچک مطمئن ترین راه برای کاهش وزن است، احتمالاً از یافته های یک مطالعه تازه و کوچک بسیار ناامید خواهند شد.

صبحانه مفصل در کاهش وزن تاثیری دارد؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندرا جانستون نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه در دانشگاه آبردین اسکاتلند، گفت: مفهوم زمان خوردن غذا برای تأثیرگذاری بر سلامت همیشه مطرح بوده است. این توصیه که همچون یک پادشاه صبحانه بخور و مانند یک فقیر شام بخور هواداران زیادی دارد.

وی در ادامه می افزاید: تحقیقات قبلی پیشنهاد نموده اند که خوردن زودهنگام در روز روند کاهش وزن را افزایش می دهد و بر متابولیسم انرژی در مقایسه با خوردن دیرتر در روز تأثیر می گذارد.

محققان یک آزمایش رژیم غذایی شامل 16 مرد و 14 زن انجام دادند. نویسندگان مطالعه شرح دادند که به مدت یک ماه، هر شرکت نماینده به طور تصادفی از یک رژیم غذایی مفصل در صبح یا یک رژیم غذایی مفصل در عصر پیروی کردند.

تمام وعده های غذایی بر اساس 30 درصد پروتئین، 35 درصد کربوهیدرات و 35 درصد چربی بود، در حالی که کل کالری دریافتی روزانه ثابت بود.

کسانی که رژیم غذایی سنگین صبحگاهی داشتند 45 درصد از کالری روزانه خود را در وعده صبحانه دریافت کردند و پس از آن به ترتیب 35 درصد و 20 درصد در وعده ناهار و شام مصرف کردند.

در مقابل، کسانی که رژیم غذایی سنگین عصرگاهی داشتند از تقسیم کالری روزانه 20، 35 و 45 درصد پیروی کردند.

در خاتمه ماه، همه شرکت نمایندگان یک هفته استراحت کردند، و پس از آن یک تغییر شرایط انجام شد. برای ماه بعد، همه صبحانه خوران به شام خوران تبدیل شدند و بالعکس.

جانستون گفت: ما دریافتیم که کاهش وزن با هر دو رژیم غذایی مشابه بود.

همه شرکت نمایندگان اندازه قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند، اما هیچ یک از الگو های غذایی باعث کاهش وزن بیشتر نشد.

جانستون می گوید:گرسنگی یکی از اصلی ترین دلایلی است که افراد از رژیم کاهش وزن یا کالری محدود پیروی نمی نمایند؛ بنابراین اگر استراتژی های رژیمی داشته باشیم که می تواند به کنترل گرسنگی یاری کند، در دنیای واقعی مفید خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2095

به "صبحانه مفصل در کاهش وزن تاثیری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صبحانه مفصل در کاهش وزن تاثیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید