طرح تازه آمریکا و نگرانی دولت کابل از فروپاشی نیروهای مسلح افغانستان

به گزارش مجله سویگل، درحالی که آمریکا در طرح تازه ای برای افغانستان خواستار تغییر قانون اساسی و ساختارهای نظام این کشور است، وزارت دفاع افغانستان از فروپاشی نیروهای مسلح نگرانی کرد.

طرح تازه آمریکا و نگرانی دولت کابل از فروپاشی نیروهای مسلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، براساس پیش نویس طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی صلح در افغانستان، قانون اساسی و ساختارها و نهادهای دولتی این کشور برای ادغام طالبان دچار تغییر خواهد شد.

شاه محمود میاخیل معاون وزیر دفاع افغانستان در اظهاراتی که به صراحت خبر از نگرانی او از فروپاشی نیروهای مسلح این کشور است، گفت: اگر جهان و متحدان افغانستان تامین مالی نیروهای امنیتی و دفاعی را متوقف کنند، دولت افغانستان پروژه های بازسازی را به حال تعلیق درآورده و برای این نیروها هزینه می کند.

وی با این حال ابراز امیدواری کرد که آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کمک های خود به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان ادامه خواهند داد.

میاخیل به رادیو آزادی گفت که همکاری ناتو با افغانستان تا سال 2024 ادامه دارد و کنگره آمریکا نیز بودجه کمک نظامی سال 2021 به افغانستان را تصویب کرده است.

معاون وزیر دفاع افغانستان اضافه نمود: کمک ها ادامه پیدا می کند. جهان، منطقه و دولت افغانستان در این فکر نیستند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان مانند سال 1992 از هم بپاشند و افغانستان بار دیگر به یک جنگ داخلی برود. هر نظامی در افغانستان به این نیروها نیاز دارد و مردم افغانستان از نیروهای امنیتی و دفاعی خود حمایت می کنند.

اعلام حمایت ناتو از ادغام طالبان در نیروهای امنیتی افغانستان

کننده ناتو: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهیم

این درحالی است که مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان نیز در مخالفت با خروج نیروهای آمریکایی در اول ماه می (14 اردیبهشت) نسبت به خروج شتاب زده از افغانستان هشدار داده و می گوید این اقدام می تواند فرصتی را برای تروریست ها ایجاد کند تا جهان را تهدید کنند.

اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار چندی قبل خاطرنشان کرد که توانایی نیروهای نظامیان افغان در درگیری با مخالفان دولت این کشور کاهش یافته است.

این گزارش به نقل از اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که پس از امضای توافقنامه آمریکا با طالبان در ماه های جولای تا فوریه سال 2020 میلادی بیش از 3 هزار و 500 نظامی کشته شدند.

به گفته سیگار، تلفات نیروهای امنیتی افغان مستقیماً بر توانایی های آنها در مبارزه با مخالفان دولت تاثیر می گذارد، قدرت آنها با توجه به تلفات کاهش یافته است و همچنین استخدام های تازه و بی تجربه نسبت به گذشته نیز در این امر تاثیر داشته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1549

به "طرح تازه آمریکا و نگرانی دولت کابل از فروپاشی نیروهای مسلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تازه آمریکا و نگرانی دولت کابل از فروپاشی نیروهای مسلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید