طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و خوشمزه در پنج مرحله

به گزارش مجله سویگل، مادربزرگ قطعا بهترین راهنما برای پخت یک کوفته خوش طعم و جا افتاده است. اما قول می دهیم این دستور پخت کم و کسری از کوفته مادر بزرگ نداشته باشد. همانطور که می دانید این غذای اصیل ایرانی انواع مختلفی دارد مثل کوفته کله گنجشکی، آذری، ترکی کوفته نخودچی، کوفته مدرن و غیره دارد که ما می خواهیم طرز تهیه کوفته تبریزی را به شما آموزش دهیم. کوفته تبریزی بر خلاف تصور طرز تهیه بسیار راحتی دارد؛ این 5 مرحله را به دقت مطالعه کنید و یک کوفته تبریزی فوق العاده بپزید.

طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و خوشمزه در پنج مرحله

مواد لازم برای طرز تهیه کوفته تبریزی

  • گوشت چرخ کرده 600 گرم
  • برنج هفت قاشق غذاخوری
  • لپه پنج قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ سه عدد
  • رب گوجه فرنگی پنج قاشق غذاخوری
  • پیاز میانه سه عدد
  • سبزی معطر(مرزه، ترخون، گشنیز و جعفری) سه قاشق غذاخوری
  • آلو و گردو به مقدار لازم
  • روغن، نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوفته تبریزی

مرحله اول

ابتدا برنج و لپه را خیس کنید. سپس هر کدام را به صورت جداگانه نیم پز کنید. بعد از این که نیم پز شدند، با گوشت کوب آن ها را کمی بکوبید تا نیم کوب شوند. مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند.

مرحله دوم

در حین خنک شدن، یکی از پیاز ها را رنده کرده و در مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید. سپس رب گوجه را اضافه کرده و باز هم تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید. 4 تا 5 لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا مواد به جوش آیند. سپس شعله را کم کنید.

مرحله سوم

دو عدد پیاز را با رنده میانه رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید. پیاز، گوشت، نمک و فلفل و ادویه را به همراه سبزی های معطر داخل کاسه ریخته و مواد را خوب ورز دهید تا به خورد هم بروند. سپس لپه و برنج را اضافه کرده و مواد را 7 دقیقه با هم ورز دهید. در آخر تخم مرغ ها را هم اضافه کنید و دوباره ورز دهید. باید آنقدر مواد را ورز دهید تا مواد کاملا به خورد هم بروند.

مرحله چهارم

گلوله های بزرگ درست کنید. داخل آن را آلو، گردو و کمی زرشک بگذارید و داخل قابلمه ای که سس کوفته را درست کردید، بگذارید تا کوفته ها کاملا در سس غوطه ور شوند. در قابلمه را نیم باز قرار دهید و حرارت شعله را ملایم کنید. بعد از نیم ساعت کوفته ها را آهسته کمی جابه جا کنید و برگردانید.

بعد از 1 ساعت تقریبا کوفته ها آماده می شوند. برای سرو اول کوفته ها را داخل ظرف مناسب سرو کرده سپس آب را روی کوفته بریزید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2138

به "طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و خوشمزه در پنج مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوفته تبریزی اصیل و خوشمزه در پنج مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید