قول فرمانداری زابل برای افزایش سهمیه گاز مایع هر خانوار در سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله سویگل، فرماندار زابل پس از اعتراض مردم به سهمیه گاز مایع 4 سلیندر در ماه هر خانوار سیستان و بلوچستان، از پیگیری این نهاد برای افزایش سهم ماهانه مردم خبر داد.

قول فرمانداری زابل برای افزایش سهمیه گاز مایع هر خانوار در سیستان و بلوچستان

گروه دانشگاه خبرنگاران، کمبود گاز مایع و صف های طویل چه در ایام سرد سال و چه در روز های کشدار تابستان، یکی از دغدغه های اصلی مردم سیستان و بلوچستان بوده است؛ که به دفعات باعث دلخوری و دلسردی مدرم این استان جنوبی شده است. با این حال کمبود گاز مایع در تابستان سال جاری زمینه ساز نگرانی مردم از روز های زمستانی سال جاری است.

در اقدامی جهت پیشگیری از کمبود گاز مایع در روز های سرد سال جاری در سراسر نقاط کشور و خصوصا مناطق محروم، طرحی تحت عنوان توزیع الکتریکی گازمایع معرفی گشت که سهمیه هر خانواده در استان سیستان و بلوچستان ماهانه 4 سیلندر مشخص شد که باعث گلایه، ناراحتی مردم و اعتراض آن ها شد.

غلامرضا گنجی، فرماندار زابل در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران از تلاش جهت افزایش سهمیه پیش از فرارسیدن فصل سرد سال خبر داده و می گوید: پس از مشخص شدن سهمیه گاز مایع برای هر خانوار در استان و با مشاهده گزارشات خبری از نارضایتی مردم در خصوص سهمیه اعلام شده، به صورت ویژه با توجه به شرایط خاص سیستان به این موضوع ورود کردیم و در ارتباطات مکرر با استاندار پیگیر این موضوع شدیم که قول های مساعدی نیز در جهت افزایش سهمیه گاز مایع در سیستان داده شد که تا تحقق آن پیگیر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

صف های 3000 نفره گاز در سیستان و بلوچستان / حکایتِ دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

دولت گاز مایع به سیستان و بلوچستان می فرستد، اما به دلایلی در بین مردم توزیع نمی شود + فیلم

نارضایتی مردم سیستان و بلوچستان از سهمیه بندی گاز / جریان دانشجویی پیگیر مطالبات مردمی خواهد بود

غلامرضا گنجی ضمن تایید قاچاق سوخت و احتکار های اجرا شده در سال گذشته که موجب سلب دسترسی اسان مردم به گاز مایع شده بود، ادامه می دهد: در سال گذشته با مسائل عدیده ای از جمله احتکار، قاچاق و همچنین کم فروشی برخی توزیع کنندگان روبرو بودیم که در این خصوص جهت پیشگیری از هرگونه احتکار و یا قاچاق گاز مایع در جایگاه های توزیع، نصب دوربین و نصب GPS بر روی ماشین های توزیع کننده سیلندرگاز جهت کنترل اجرا شده است و نظارت ها بصورت کاملا سختگیرانه انجام می شود.

فرماندار زابل می گوید: یکی دیگر از مسائل ما که موجب کندی فرایند توزیع گاز مایع می شود، دیر رسیدن گاز مایع به دست جایگاه های توزیع به دلیل تعداد محدود تانکر های حمل کننده می باشد؛ که در این مورد در تلاش جهت افزایش تانکر ها هستیم، اما در راستای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی به دنبال ذخیره گاز برای فصل سرد سال می باشیم و از تمامی سرمایه گذاران نیز خواهشمندیم درخصوص ذخیره سازی گازمایع ورود کنند و ما نیز حمایت های لازم را از این عزیزان صورت خواهیم داد.

وی با اشاره به پیگیری این نهاد برای رسیدن گاز به دست مردم، ادامه می دهد: بیان دلایل اصلی سلب دسترسی آسان مردم به گاز مایع به معنای انداختن مشکل به گردن دیگری نیست و اگر این موارد پیش آمده است همه ما در این قضیه دخیل هستیم. به همین دلیل طی روز های گذشته بازدید نظارت ها را از جایگاه های توزیع گاز افزایش داده و دربرخی موارد تذکرات جدی به جایگاه های کم کار داده ایم. البته این تازه شروع کار است و تا انتها زمستان سال جاری به صورت ویژه و روزانه پیگیر موضوع گاز شهرستان زابل و مردم عزیزمان در سیستان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1199

به "قول فرمانداری زابل برای افزایش سهمیه گاز مایع هر خانوار در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "قول فرمانداری زابل برای افزایش سهمیه گاز مایع هر خانوار در سیستان و بلوچستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول فرمانداری زابل برای افزایش سهمیه گاز مایع هر خانوار در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید