لیز رهای نوین زباله های فضایی را در مدار زمین تشخیص می دهند

به گزارش مجله سویگل، دانشمندان مجموعه ای از الگوریتم ها را برای تلسکوپ های لیزری بکار بردند و پیروز شدند شناسایی دقیق فضا هایی از مدار زمین که ایمنی فضاپیما ها را تهدید می نماید، افزایش دهند.

لیز رهای نوین زباله های فضایی را در مدار زمین تشخیص می دهند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محققان چینی برای شناسایی ضایعات فضایی مدار زمین دقت خود را توسعه دادند که این دقت راه های موثرتری برای ایجاد راستا های ایمن مانورفضایی فراهم می نماید. مدار زمین به هیچ وجه خطرناک نیست، اما بعد از گذشت نیم قرن از فعالیت های فضایی، از برخورد بین موتور ها و فضاپیما های متلاشی شده، توده ای آهن تشکیل شده که فضاپیما ها نباید به آن ها برخورد نمایند.

دانشمندان سیستم های شناسایی ضایعات فضایی را توسعه داده اند، اما نشان دادن نقاط درست و سریع بستر فضایی کار دشواری است. استفاده از طرح های مختلف از جمله تلسکوپ های لیزری به میزان قابل توجهی سطح موفقیت در تشخیص بقایای فضایی را بهبود بخشیده است.

در فناوری لیزری، به یاری بازتاب لیزر از اشیاء، فاصله اندازه گیری می گردد. اما سیگنال های منعکس شده از سطح بقایا بسیار ضعیف بوده و باعث کاهش دقت می گردد. روش های قبلی استفاده از تلسکوپ های لیزری فقط تا فاصله 1 کیلومتر را جوابگو بود.

تیاتمینگ ما، از آموزشگاه نقشه برداری دانشگاه پکن گفت: بعد از بهبود دقت نشانگر تلسکوپ، با یاری شبکه عصبی، می توان بقایای فضایی را با سطح مقطع 1 متر مربع و در فاصله 1500 کیلومتری شناسایی کرد.

استفاده از شبکه های عصبی (طرح های مدل سازی شده روی ورودی های حسی مغز انسان، سطح پردازش و خروجی) برای فناوری های لیزری قبلا ارائه شده بود. با این حال مطالعه تیاتمینگ اولین بار است که با یک شبکه عصبی، دقت و صحت نشانشگر تلسکوپ لیزری را بهبود می بخشد. در آنالیز های انجام شده الگوریتم های جدید دقت بالا و کارایی آسان با عملکرد خوب داشتند.

این پژوهشگر با هدف اصلاح بیشتر روش گفت: به دست آوردن مدار دقیق زباله های فضایی می تواند یاری مؤثری برای عملکرد ایمن فضاپیما ها در مدار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 661

به "لیز رهای نوین زباله های فضایی را در مدار زمین تشخیص می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیز رهای نوین زباله های فضایی را در مدار زمین تشخیص می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید