مرز بازرگان فردا باز می گردد

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران، صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان، با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا مرز زمینی ایران و ترکیه از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده بود، اضافه کرد: از فردا پنجشنبه ساعت 10 و نیم به وقت ایران مرزهای زمینی ایران و ترکیه بازگشایی می گردد.

مرز بازرگان فردا باز می گردد

وی با بیان اینکه طرف ترک طی تماس تلفنی با مقامات ایران بر آمادگی بازگشایی مرزهای زمینی با کشورمان از فردا اطلاع داد و اضافه نمود: مرز بازرگان و سایر مرزهای زمینی ایران و ترکیه از ساعت 10 و نیم فردا پنجشنبه 15 خرداد بازگشایی شده و کامیون و خودروهای ترانزیتی دو کشور می تواند از مرزهای دو طرف تردد نمایند.

نامدار با اشاره به رعایت همه پروتکل های بهداشتی در زمینه تردد مسافر و کالا به وسیله مرزهای زمینی ایران و ترکیه، مطرح نمود: تمام زمینه های رعایت پروتکل های بهداشتی در مرزهای ایران فراهم شده و آمادگی تردد کامیون ها و خودروهای ترانزیتی دو کشور را داریم.

مدیرکل گمرک بازرگان از تمهیدات بهداشتی و اکیپ مستقر شده وزرات بهداشت (غربالگری) و محل داگت ضدعفونی کامیون ها در مرز بازرگان اطلاع داد، اضافه نمود: تمامی کامیون ها توسط داگت ضدعفونی که از سوی کشورمان در این مرز دایر شده است کاملاً ضدعفونی خواهد شد که طرف ترک از این تمهیدات بهداشتی ایران اظهار رضایت نموده است.

نامدار با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران و با ترکیه است گفت: با میسر شدن امکان تردد از این مرز، روزانه 60 دستگاه کامیون به وسیله این مرز به سمت ترکیه حرکت خواهد نمود.

وی با بیان اینکه کل جهان با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو شده است، اظهار کرد: در صورت بازگشایی مجدد مرز بازرگان رونق صادرات را شاهد خواهیم بود.

حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار گرفته است و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار گرفته است.

گمرک بازرگان در سال 1305 شمسی راه اندازی شد و تنها مرز 24 ساعته و بین المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان غربی 967 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1035

به "مرز بازرگان فردا باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز بازرگان فردا باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید