مشورت فدراسیون با قهرمانان وزنه برداری واقعی باشد نه نمایشی

به گزارش مجله سویگل، فدراسیون وزنه برداری باید در شورای مشورتی از نظرات قهرمانان و چهره های وزنه برداری استفاده کند تا حضور آنها در این شورا رنگ نمایشی بودن به خود نگیرد.

مشورت فدراسیون با قهرمانان وزنه برداری واقعی باشد نه نمایشی

به گزارش خبرنگاران، شورای عالی مشورتی نام جدیدی است فدراسیون بر روی نشستی که برای بررسی مسائل وزنه برداری برگزار می کند، گذاشته است. این شورا از سال 94 که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری شد بارها تغییر نام داد، ابتدا کمیته فنی بود بعد به شورای فنی تغییر کردو اکنون هم شورای عالی مشورتی شده است.

این شورا اولین جلسه را خود را در حالی برگزار کرد که حضور دو چهره شاخص وزنه برداری کوروش باقری و بهداد سلیمی بسیار قابل توجه بود.

در سال های گذشته نقدها زیادی به این شورا وارد شده بود که بیشتر افراد این شورا را کسانی تشکیل می دادند که به نوعی کارمند و حقوق بگیر فدراسیون محسوب می شدند. این مسئله باعث شده بود که این نقد به وجود بیاید افراد خیلی صریح نمی توانند نظرات واقعی خود را مطرح کنند و بیشتر تابع نظر رییس فدراسیون هستند. در طول این سالها نیز خیلی از افراد که عضو این شورا بودند دیگر حضور ندارند و دلیل آن را بی اثر بودن نظراتشان در تصمیم گیری ها عنوان کردند.

اکنون حضور چهره های نامدار وزنه برداری را در این شورا می توان به فال نیک گرفت اما به شرطی که حضورشان تنها برای یکی، دو جلسه نباشد و در هر جلسه شاهد حضور این چهره ها حتی با تعداد بیشتر باشیم. مهم تر اینکه این حضور نمایشی نباشد و از نقطه نظرات آنها استفاده شود چراکه وقتی این افراد به مرور زمان حس کنند نظراتشان هیچ تاثیری در تصمیم گیری ها ندارد ممکن است دلسرد شوند و دیگر تمایلی به حضور در این شورا نداشته باشند.

حضور چهره ها می تواند وزنه برداری را از این حالت رخوت خارج کند و کمک کنند تصمیماتی گرفته شود که به وزنه برداری ایران جان دوباره ای داده شود چرا که این قهرمانان به خوبی هم با دغدغه های ورزشکاران آشنایی دارند و هم مربیان. از طرفی دیگر می توانند حرف خود را بدون تعارف با رییس فدراسیون، بزنند و هر زمانی که نیاز بدانند مخالفت خود را با نظر رییس فدراسیون اعلام کنند.

سجاد انوشیروانی سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری نیز در مورد گفت: من دلسوز وزنه برداری و قصد و غرضی ندارم اما آن زمان که من در تیم ملی وزنه برداری فعالیت می کردم ، دستور جلسه ها توسط شورا تعیین نمی شد و افراد بیرون از جلسه نظراتی که داشتند متفاوت از چیزی بود که در جلسه مطرح می شد و نظرات تغییر می کرد و این مسئله باعث شد حتی من جلسه آخر را ترک کنم و حس کردم فضا برای کار کردن مناسب نیست و کلا تصمیم به کناره گیری گرفتم.

او ادامه داد: حضور قهرمانان در شورای عالی مشورتی می تواند خوب باشد، اگر تصمیماتی که گرفته می شود از دل نظراتی باشد که این قهرمانان می دهند. در این صورت وزنه برداری شاهد روزهای خوبی خواهد بود چون نظرات این قهرمانان فنی ترین نظرات برای آینده وزنه برداری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1237

به "مشورت فدراسیون با قهرمانان وزنه برداری واقعی باشد نه نمایشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشورت فدراسیون با قهرمانان وزنه برداری واقعی باشد نه نمایشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید