معاون وزیر خارجه آلمان خواهان توقف صادرات سلاح به ترکیه شد

به گزارش مجله سویگل، معاون وزیر امور خارجه آلمان با غیر قابل قبول خواندن حملات ترکیه به شمال سوریه خواهان توقف صادرات تسلیحات به این کشور شد.

معاون وزیر خارجه آلمان خواهان توقف صادرات سلاح به ترکیه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه هانوفرشه آلگماینه سایتونگ، مایکل رات، معاون وزارت امور خارجه آلمان که نامزد ریاست حزب سوسیال دموکرات این کشور هم هست حملات ترکیه به شمال سوریه را غیر قابل قبول توصیف نموده و خواهان توقف صادرات تسلیحات به این کشور شد.

وی توضیح داد که حملات نظامی ترکیه به شمال سوریه غیر قابل قبول است و باید دولت فدرال آلمان را وادار به تجدید نظر در موضع خود در قبال این کشور کند.

رات تاکید نمود که آلمان تا زمانی که حمله آنکارا به این منطقه کردنشین سوریه همچنان ادامه دارد نباید دیگر هیچ سلاحی را به ترکیه صادر کند. این توقف صادرات تسلیحات نباید تنها درباره مصوبات جدید اعمال گردد.

سوئد هم خواهان توقف صادرات تسلیحات کشورهای اروپایی به ترکیه شده است. به گفته آن لیند، وزیر امور خارجه این کشور سوئد می خواهد در نشست هفته آینده وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای حمایت از این ایده خود تبلیغ کند.

وی همچنین اعلام نموده است که اگر شرایط بدتر گردد سوئد همچنین پیشنهاد اقدامات سختگیرانه و محدود کننده را مورد ارزیابی قرار می دهد. البته این امر برای نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا برنامه ریزی نشده است.

این اقدامات سختگیرانه به گفته وزارت امور خارجه سوئد می تواند شامل تحریم های مالی و یا تحریم علیه اشخاص خاص باشد.

دولت هلند هم تنها 48 ساعت پس از شروع عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه گفت که صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق در خواهد آورد .

پیش از این دولت فنلاند نیز از متوقف کردن صادرات سلاح به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده، مخالفت های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی به دنبال داشته است .

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم روز پنج شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن نقدها آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می گردد- را راهی اروپا خواهد نمود .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 453

به "معاون وزیر خارجه آلمان خواهان توقف صادرات سلاح به ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه آلمان خواهان توقف صادرات سلاح به ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید