معرفی انواع پودر سوخاری همراه کاربرد

به گزارش مجله سویگل، پودر سوخاری یک ماده شگفت انگیز و همه کاره است. انواع پودر سوخاری می توانند به شکل های مختلفی به غذا حجم بیشتری دهند یا به عنوان یک لایه ترد عمل نمایند. با اضافه کردن پودر سوخاری برشته، غذا بافت و طعم خاصی پیدا می نماید.

معرفی انواع پودر سوخاری همراه کاربرد

انواع پودر سوخاری تنوع بالایی دارند و قبل از خرید باید بدانید که هر کدام از مدل های پودر سوخاری برای کدام غذا بیشتر مناسب هستند. اگر به فروشگاه محل به قصد خرید پودر سوخاری رفتید و میان تنوعی از انواع مدل ها گیر افتادید، ما در این مقاله قصد داریم به شما انواع پودر سوخاری و کاربرد آن ها را معرفی کنیم؛ پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

پودر سوخاری چیست؟

پودر سوخاری از تبدیل نان به پودر درشت یا ریز درست می گردد. معمولا از خرده نان های به جای مانده استفاده می گردد و راه خوبی برای جلوگیری از هدررفتن نان است. رنگ انواع پودر سوخاری معمولا صورتی روشن یا قهوه ای روشن است. اگر از نان برشته یا خشک تهیه شده باشد، پودر سوخاری کیفیت مناسبی دارد و اگر از نان تازه آسیاب شده باشد، رنگ سفید و بافت شنماینده ای دارد.

کاربرد پودر سوخاری این است که قبل از سرخ کردن غذا در تابه و پخت کامل، به عنوان یک پوشش عمل کند. اگر پودر سوخاری خشک باشد، به غذا روکشی ترد و چیپسی می دهد و اگر پودر سوخاری از نان تازه درست شده باشد، روکش نرم تری برای غذا فراوری می نماید و بیشتر نقش حجم دهنده دارد.

آرد سوخاری چیست؟

همان طور که گفته شد، پودر سوخاری از خرده نان های خشک شده درست می گردد. آرد سوخاری محصولی ست که از ترکیب آرد سفید و ادویه به دست می آید. انواع پودر سوخاری و آرد سوخاری در واقع در یک خانواده قرار می گیرند. اگر کاربرد انواع پودر سوخاری و آرد سوخاری را بدانید، بهتر می توانید تفاوت بین آن ها را متوجه شوید.

انواع پودر سوخاری

وقتی برای پختن غذایی احتیاج به پودر سوخاری دارید، انتخاب های زیادی پیش روی شماست. علاوه بر پودرسوخاری های فروشگاهی، گزینه پودر سوخاری خانگی هم وجود دارد که از آسیاب کردن نان در غذاساز درست می گردد. انواع پودر سوخاری عبارتند از:

پودر سوخاری درشت

این مدل پودر سوخاری دانه های درشتی دارد و برای سوخاری کردن فیله های مرغ و ماهی گزینه مناسبی هستند. با اضافه کردن این پودر سوخاری روی مک اند چیز (ماکارونی و پنیر) و مرغ های سوخاری، طعم عالی و بافت کاملا تردی به آن ها می بخشد.

پودر سوخاری قرمز

از ترکیب پودر سوخاری و رنگ خوراکی، پودر سوخاری قرمز درست می گردد. اگر این مدل از پودر سوخاری را در سوپر مارکت پیدا نکردید، به راحتی می توانید با نان ساندویچ، پودر سوخاری قرمز درست کنید. در بعضی از دستورالعمل ها از پفک یا کورن فلکس برای رنگ دادن به پودر سوخاری استفاده می گردد.

پودر سوخاری پانکو

پانکو در ژاپن اختراع شد و سال هاست در بسیاری از غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. پانکو از یک نوع نان سفید درست می گردد که بعد از تکه تکه کردن نان، آن ها را خشک می نمایند. این پودر سوخاری نسبت به پودر سوخاری معمولی بافت خشک تر و پوسته پوسته تری دارد و در نتیجه روغن کمتری جذب می نماید.

با استفاده از پودر سوخاری پانکو، غذا تردتر و سبک تر می گردد. در ژاپن به طور سنتی برای غذاهای تونکاتسو و کاتسو مرغ از این پودر سوخاری استفاده می گردد. در سال های اخیر، پانکو محبوبیت بسیار زیادی پیدا نموده است و برای غذاهایی مثل مک اند چیز، پارمزان مرغ و سیب زمینی سرخ شده مورد استفاده قرار می گیرد. درست کردن پودر سوخاری پانکو خانگی چند مرحله ساده دارد شامل:

  1. فر را با دمای 300 درجه فارنهایت (148 درجه سانتی گراد) گرم کنید.
  2. قسمت خشک نان سفید را جدا کنید.
  3. به آرامی با دست یا غذاساز به صورت تکه های درشت خرد کنید.
  4. خرده نان ها را روی سینی فر پخش کنید.
  5. بعد از 7 الی 10 دقیقه فر را خاموش کنید.
  6. بعد از این که کامل خنک شد، تا 3 ماه در جای خشک و خنک می توانید آن را نگهداری کنید.

پودر سوخاری معمولی

پودر سوخاری معمولی را می توان از انواع نان درست کرد. کاربرد انواع پودر سوخاری معمولی برای پختن بعضی از نان ها، رویه کاسرول و چسبیدن گوشت چرخ نموده در غذاهایی مثل همبرگر و میت لوف است.

انواع پودر سوخاری معمولی دانه های ریزتری نسبت به پانکو دارند و می توان در خانه آن ها را درست کرد. آن ها به میزان پانکو خشک نیستند و وقتی سرخ شوند قوام لازم را ندارند. یکی از مزیت های پودر سوخاری پانکو، داشتن کالری کمتر نسبت به پودر سوخاری معمولی ست.

انواع پودر سوخاری مرغ

برای خوردن مرغ لطیف و خوش طعم با اندازه زیادی تکه های ترد می توانید از انواع پودر سوخاری که در بازار موجود است بهره ببرید؛ اما یکی از کاربرد انواع پودر سوخاری از جمله پودر سوخاری پانکو این است که دانه های درشتی دارد و برای چسبیدن به مرغ مناسب است.

بعضی دیگر از انواع پودر سوخاری که در بازار موجود هستند عبارتند از: پودر سوخاری برشته شده تازه، پودر سوخاری برشته نشده، پودر سوخاری ساده و ایتالیایی که در زیر به طور مختصر آورده شده اند.

پودر سوخاری برشته شده با برشته کردن خرده نان در فر درست می گردد. برای درست کردن مدل خانگی می توانید نان را در غذاساز بریزید و در فر با کمی روغن زیتون برشته کنید. بعضی از آشپزهای خانگی با پاشیدن نمک، سیر و فلفل به پودر سوخاری، طعم بیشتری می دهند.

وقتی به بافت نرم تری احتیاج دارید می توانید از مدل برشته نشده بهره ببرید. کاربرد انواع پودر سوخاری برشته نشده برای چسباندن مواد غذایی به یکدیگر و بهترشدن بافت غذا در سوپ و گوشت استفاده می گردد.

پودر سوخاری ساده در تمامی فروشگاه ها پیدا می گردد. برای خرید انواع پودر سوخاری از خبرنگاران با تخفیف می توانید بهره ببرید. زمانی که گزینه دیگری نداشتید و احتیاج به قوام دادن غذا داشتید، پودر سوخاری گزینه مناسبی ست.

پودر سوخاری ایتالیایی یکی دیگر از انواع پودر سوخاری رایج در فروشگاه هاست. در این مدل به سادگی خرده نان های معمولی با چاشنی ایتالیایی مثل پونه کوهی و ریحان مخلوط می شوند. علاوه بر چاشنی، این پودر سوخاری حاوی نمک، فلفل، جعفری و پودر سیر و پیاز است.

کاربرد پودر سوخاری

انواع مختلفی از پودر سوخاری وجود دارد که بسته به کاربرد و نوع غذا می توان در پخت وپز استفاده کرد. پودر سوخاری برشته اغلب در مخلوط های گوشتی برای کم کردن رطوبت و ایجاد بافت لطیف تر استفاده می گردد.

برای مثال پودر سوخاری پانکو برای کوفته یا میت لوف مناسب است. نشاسته های موجود در نان به غذا می چسبند و به جای این که در طول فرایند پخت از بین بروند، غذا را آبدار نگه می دارد. پودر سوخاری پانکو روی غذاهایی مثل پارمزان مرغ، فیله مرغ و ماهی سرخ شده ریخته می گردد. بعلاوه می تواند روی سالاد، مک اند چیز و لوبیا سبز اضافه گردد.

سخن پایانی

با توجه به گوناگونی و تنوع مدل های مختلف پودر سوخاری، انتخاب یک محصول کار آسانی نیست. شما باید با توجه به نوع غذا، پودر سوخاری مد نظر را انتخاب کنید. علاوه بر آشنایی با انواع پودر سوخاری، ضروری است کاربرد انواع پودر سوخاری را بشناسید تا از نوع متناسب با غذای خود بهره ببرید.

برای خرید انواع پودر سوخاری از خبرنگاران با تخفیف، فقط کافی ست وارد سایت شوید و در قسمت دسته بندی، پودر سوخاری را انتخاب کنید. خبرنگاران دارای تنوع بالایی از انواع پودرسوخاری هاست که بنابر سلیقه خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. پودر سوخاری مورد علاقه شما در آشپزی کدام است؟ آیا مدل های دیگری از پودر سوخاری را می شناسید؟ می توانید همیشه ما را از نظرات خود بهره مند سازید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2065

به "معرفی انواع پودر سوخاری همراه کاربرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع پودر سوخاری همراه کاربرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید