معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده

به گزارش مجله سویگل، فیلم سینمایی آواتار یکی از آثار ماندگار جیمز کامرون است. این فیلم سینمایی تا به امروز منبع الهامی غنی در حوزه های مختلف هنر و صنعت بوده است. حال گویا مرسدس بنز تصمیم گرفته تا ساخته های ذهن جیمز کامرون را وارد دنیای واقعی کند. این شرکت خودروسازی حرفه ای با الهام دریافت از داستان فیلم آواتار، خودرو مفهومی مرسدس ویژن AVTR را در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی لاس وگاس رونمایی کرد. این خودرو بر مفهوم ارتباط بین انسان، ماشین و طبیعت تمرکز دارد.

معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده

نگاهی به ارگانیسم زنده مرسدس بنز ویژن AVTR

عبارت AVTR کوتاه شده عبارت وسیله حمل و نقل پیشرفته است که مدل مفهومی مرسدس بنز به این اسم نام گذاری شده است. همان طور که کمی بالاتر ذکر شد، این خودرو از فیلم آواتار الهام گرفته و براساس یک ارگانیسم پویا شکل گرفته است. این خودرو می تواند با کاربران خود ارتباط برقرار نموده و به آن ها اجازه لمس دنیای بیرون را بدهد.

ویژگی های جالب در مرسدس بنز ویژن AVTR کم نیستند. برای مثال اگر کاربر دست خود را بر روی کنترلر مرکزی قرار دهد، نبض وی توسط خودرو ارزیابی می شود. نمایشگر بزرگی در قسمت مرکزی خودرو قرار گرفته است که برای شما شرایط سفر مجازی به دنیای دوردست را فراهم می نماید. نورپردازی درونی خودرو نیز مطابق فیلم آواتار و منازل مردم ناوی اجرا شده است. جایگاه ها، داشبورد و سایر قسمت های کابین خودرو نیز از مواد بازیافتی نظیر چرم مصنوعی شکل گرفته اند. همچنین اگر به تصاویر مرسدس بنز ویژن AVTR دقت کنید، متوجه خواهید شد که این خودرو فرمان ندارد.

عجایب فراوان در یک مدل مفهومی

کمی در خصوص طراحی ظاهری صحبت کنیم. سبک کلی مرسدس بنز ویژن AVTR شبیه به سدان های جمع و جور اسپرت طراحی شده که ارتفاع کمی از سطح زمین دارند. الهام گیری از دنیای آواتار در این قسمت نیز دیده می شود، جایی که این خودرو حرکات یکی از موجودات بومی سیاره پاندورا یعنی بنشی را تقلید می نماید. مرسدس بنز در قسمت عقبی خودرو از 33 عدد فلپ چندمنظوره بهره گرفته که به پایداری بهتر خودرو یاری می نمایند. چراغ های جلو و عقب خودرو حالتی پویا دارند و شبیه به عروس های دریایی فیلم آواتار طراحی شده اند.

استفاده از فناوری های دوست دار محیط زیست در مرسدس بنز ویژن AVTR چشمگیر است. برای نمونه باتری این خودرو ارگانیکی بوده و از مواد بازیافتی ساخته شده است. باتری 110 کیلوواتی گرافینی که برای استفاده در مرسدس بنز ویژن AVTR در نظر گرفته شده، هیچ فلز خاصی نداشته و به راحتی به محیط زیست باز می شود. اگرچه این خودرو تنها یک مدل مفهومی است و قرار نیست به صورت انبوه مونتاژ شود، اما موتور الکتریکی آن 470 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. باتری نیز قادر است با هربار شارژ مسافتی برابر با 700 کیلومتر را طی کند. مرسدس بنز ویژن AVTR تحرک جالبی دارد و می تواند با زاویه 30 درجه حرکات جانبی انجام دهد. این مورد باعث افزایش جنب و جوش خودرو می شود.

منبع: motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 692

به "معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید