نبیه بری: تسریع در تشکیل دولت نجات ملی، واجب است

به گزارش مجله سویگل، نبیه بری رییس مجلس و رهبر جنبش شیعی اَمَل لبنان شنبه شب گفت: تسریع در تشکیل دولت نجات ملی، واجب است، زیرا این کشور در بحران و مرحله بسیار دشواری به سر می برد.

نبیه بری: تسریع در تشکیل دولت نجات ملی، واجب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله امروز (یکشنبه) به نقل از نبیه بری گزارش کرد: لبنان در عمل یک دولت قوی و بزرگ به حد و اندازه بحران این کشور می خواهد؛ دولتی که نماینده جنبش اعتراضی، احزاب سیاسی و فن سالاران (تکنوکرات ها) باشد.

بری اضافه نمود: دولت نجات ملی به ریاست حسان دیاب نخست وزیر منتخب باید سخنگوی مردم در داخل لبنان و قادر به کسب اعتماد آنان و نمایندگانشان و نیز کشور های مهم منطقه و جامعه جهانی باشد.

رییس جنبش امل اظهار کرد: اگر ما دولتی تشکیل دادیم که مطابق اصول قانون اساسی و برخوردار از وزیران قوی، لایق، متخصص و با پیشینه مثبت سیاسی باشد به یقین می توانیم کشور را از بحران نجات دهیم.

حسّان دیاب از شخصیت های اهل سنت، استاد دانشگاه آمریکایی بیروت و وزیر پیشین آموزش عالی لبنان 28 آذر ماه با کسب 69 رای، بیشترین آرای نمایندگان مجلس ملی این کشور را به دست آورد و به عنوان نامزد پست نخست وزیری معرفی گردید

روزنامه الشرق الاوسط چاپ همزمان بیروت و لندن امروز یکشنبه نوشت: دیاب رایزنی های خود را بیشتر و فشرده تر نموده و در هیات دولتش از متخصصان غیر حزبی یا نزدیک به بعضی احزاب استفاده خواهد نمود.

این روزنامه اضافه نمود: وی از وزیران دولت پیشین به ریاست سعد حریری نخست وزیر مستعفی استفاده نخواهد نمود و میخواهد چها ر. وزارت خانه را ادغام کند.

تلویزیون لبنانی ام تی وی امروز اعلان کرد که میشل عون رییس جمهوری لبنان مایل است دولت جدید این کشور تا سه شنبه آینده و پیش از تعطیلات سال نو میلادی تشکیل گردد.

حسان دیاب وعده نموده ظرف روز های آینده دولت کوچک مرکب از 18 وزیر، مستقل، فن سالار و پاکدست را برای دریافت رای اعتماد به مجلس لبنان معرفی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 665

به "نبیه بری: تسریع در تشکیل دولت نجات ملی، واجب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبیه بری: تسریع در تشکیل دولت نجات ملی، واجب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید