نوبت گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت

به گزارش مجله سویگل، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از نوبت گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا 7 تیر خبر داد.

نوبت گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 5 روز گذشته است و در این مدت و علی رغم شرایط کرونایی استقبال خانواده ها از این برنامه بسیار خوب بوده است.

وی افزود: شهرستان های تهران، شهر تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، مرکزی و کرمانشاه به ترتیب بیشترین نوبت گیری پایگاه های سنجش در سال 1400 را داشته اند.

وی گفت: تا به امروز استان های خراسان رضوی، خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان، لرستان، شهرستان های تهران، چهارمحال بختیاری، شهر تهران و آذربایجان غربی هم به ترتیب بیشترین میزان سنجش نوآموزان در پایگاه های سنجش را داشته اند.

معاون وزیر با بیان اینکه غربالگری و سنجش نوآموزان پیش دبستانی از سال 96 به برنامه سنجش اضافه شده است گفت: در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش 600 هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی هم هدف گذاری شده است.

حسینی در ادامه گفت: شناسایی نشانگان مسائل ویژه یادگیری یکی از برنامه های سنجش در سال جاری است و در 5 استان غربالگری نشانگان مسائل یادگیری نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی افزود: سنجش حرکات اصلاحی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همت معاونت سلامت و تربیت بدنی، سنجش پردازش های شنیداری و غربالگری نارسایی خوانایی از دیگر اقدامات برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1705

به "نوبت گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوبت گیری 360 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید