چرا رؤسای جمهور آمریکا از اتوماتیک های متفاوت برای امضای اسناد استفاده می نمایند؟

به گزارش مجله سویگل، یکی از حواشی مجذوب کننده و سوأل برانگیز در کاخ سفید، امضای اسناد از سوی رؤسای جمهور آمریکا با اتوماتیک های فرق دارد.

چرا رؤسای جمهور آمریکا از اتوماتیک های متفاوت برای امضای اسناد استفاده می نمایند؟

به گزارش به نقل از سی ان ان، زمانی که جو بایدن پس از مراسم تحلیف خود اقدام به امضای تعداد زیادی از فرمان های اجرایی کرد، در کنارش جعبه ای چوبی قرار داشت، درون آن جعبه، ردیف زیبایی از اتوماتیک های با تراش طلای کراس مدل Century II قرار داشت. اما دلیل استفاده از اینهمه اتوماتیک چیست؟

زمانی که بایدن در روز تحلیف خود در روز چهارشنبه 20 ژانویه (اول بهمن 1399) در نخستین ساعات حضور در کاخ سفید، 17 فرمان اجرایی را امضا کرد و متعاقب آن 13 فرمان اجرایی دیگر را به امضا رساند، این پرسش را ایجاد کرد که آیا یک اتوماتیک برای امضای این فرمان ها کفایت نمی نماید؟

جواب این پرسش آن است که به مانند بسیاری از کار های دیگر در کاخ سفید، عمده دلیل این کار هم به سنتی قدیمی باز می گردد.

یک سنت ده ها ساله

تعیین نیست کدام رئیس جمهور آمریکا سنت استفاده از چندین اتوماتیک را برای امضای یک قانون باب کرد؛ اما مورخان بر این عقیده هستند که این سنت در طول دهه ها در کاخ سفید توسعه یافته است. پس از آنکه این اتوماتیک ها از سوی رئیس جمهور آمریکا استفاده می شوند، به طور مرسوم به دست اندر کاران و شرکت نمایندگان در این مراسم امضا، هدیه داده می گردد.

مارک لارنس (Mark Lawrence) مدیر کتابخانه رئیس جمهور لیندون بی جانسون در این خصوص می گوید: این راهی برای به اشتراک گذارندن کانون توجه ها و هم تأیید مشارکت دیگران در این امر است. او بعلاوه می گوید: من فکر می کنم رؤسای جمهور می خواهند اعتبار خود را با افراد دیگری که در این مسأله سهیم بوده اند، تقسیم نمایند.

به طور مثال، یکی از مشهورترین نمونه های استفاده و سپس توزیع اتوماتیک ها از سوی رئیس جمهوری آمریکا در میان حضار، زمانی بود که لیندون بی جانسون (سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا که ازسال 1963 تا 1969 این سمت را بر عهده داشت) یک قانون حقوق مدنی را در سال 1964 به امضا رساند. او در این مراسم از 75 اتوماتیک برای امضای این قانون استفاده کرد و سپس آن ها را به رسم هدیه بین افراد شرکت نماینده در آن مراسم توزیع نمود که از جمله دریافت نمایندگان اتوماتیک می توان به مارتین لوتر کینگ رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار اشاره نمود.

لیندون جانسون، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کنار مارتین لوتر کینگ

اما باید گفت این اتوماتیک ها صرفا برای خیرخواهی هم به افراد اهدا نشدند. در همان مراسم امضای قانون حقوق مدنی از سوی جانسون، نخستین اتوماتیکی که برای امضای این قانون استفاده شد، به اورت دیرکسن (Everett Dirksen) سناتور جمهوری خواهی که یاری نموده بود تا این قانون نوشته گردد، اهدا شد. به گفته، مارک لارنس، این اقدامی زیرکانه از لحاظ سیاسی بود؛ چرا که برخلاف جانسون، رئیس جمهور پیشین آمریکا که از حزب دموکرات بود، دیرکسن از حزب مقابل او یعنی جمهوری خواه قرار داشت و این اقدام می توانست برای دیرکسن، حس وفاداری به رئیس جمهور دموکرات آمریکا را ایجاد نموده و به تبع آن، او با همتایان جمهوری خواه خود در تأیید جانسون و در کسب حمایت او تبادل نظر می کرد.

به گفته مارک لارنس، مدیر کتابخانه ریاست جمهوری جانسون، اگرچه این کار، نوعی ژست کوچک به تعداد می رفت، اما نمایانگر آن است که سیاستمداری ماهر همانند جانسون، از هیچ فرصتی برای کسب حمایت از خود دست نمی کشد.

بعلاوه دومین اتوماتیک در این مراسم به هیوبرت هامفری معاون جانسون رسید و همانطوری که گفته شد، مارتین لوتر کینگ هم یکی از دریافت نمایندگان آن اتوماتیک ها بود.

اما اگر این سؤال برایتان پیش آمده که چطور جانسون از 75 اتوماتیک در آن مراسم استفاده کرد، باید گفت در فیلمی که از این مراسم وجود دارد، به نظر می رسد او برای نوشتن هر حرفی، از یک اتوماتیک نو استفاده می نماید.

اما اگر بخواهیم به یک نمونه نوتر اشاره کنیم، زمانی است که اوباما قانون مراقبت ارزان (ACA) یا اوباماکر را در سال 2010 به امضا رساند و طی آن از 22 اتوماتیک استفاده کرد.

ترامپ سنت شکنی کرد

اما تنها تعداد قلم ها نیست که در مراسم های امضا از سوی رؤسای جمهوری اهمیت دارد، بلکه نوع اتوماتیک هایی هم که در این مراسم استفاده می گردد، مهم است. به طور مثال بایدن همانطوری که در ابتدای گزارش ذکر شد، کوشش کرد تا با استفاده از اتوماتیک های کراس از نوع Century II سنتی را که از سوی ترامپ شکسته شده بود، احیا کند.

دونالد ترامپ در ابتدا از سنت استفاده از اتوماتیک های کراس پیروی می کرد؛ اما به مانند بسیاری از کار های دیگرش در زمان حضور در کاخ سفید، این سنت را هم شکست و بجای آن از اتوماتیک مورد نظر خود یعنی اتوماتیک مارک شارپی (Sharpie) استفاده کرد.

این در حالی است که باراک اوباما، جرج بوش و بیل کلینتون، همگی در امضا های اسناد از اتوماتیک کراس، اما از نوع تاون سند (Townsend) استفاده نموده بودند؛ اگرچه اوباما بعدا آغاز به استفاده از همان برند کراس، اما مدل Century II کرد.

اتوماتیک مارک شارپی بر روی میز دفتر رئیس جمهور در زمان دونالد ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1726

به "چرا رؤسای جمهور آمریکا از اتوماتیک های متفاوت برای امضای اسناد استفاده می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رؤسای جمهور آمریکا از اتوماتیک های متفاوت برای امضای اسناد استفاده می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید