یاری های میلیارد دلاری واشنگتن به مخالفان ونزوئلا

به گزارش مجله سویگل، براساس اعلام منابع رسمی در واشنگتن، آمریکا به وسیله نهادهایی مانند وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین الملل آمریکا از سال 2017میلادی درجهت منافع مداخله جویانه خود، حمایت های گسترده اقتصادی از مخالفان دولت مادورو در ونزوئلا نموده است.

یاری های میلیارد دلاری واشنگتن به مخالفان ونزوئلا

از نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود که از سال 2017 معادل یک میلیارد و دویست میلیون دلار به مخالفان ونزوئلا یاری نموده است.

در پیغام منتشر شده از سوی این نهاد آمریکایی در شبکه توئیتر خود موسوم به یواس ای اسپانیول آمده است: این مبلغ هنگفت برای یاری به مردم آسیب دیده ونزوئلا که از بحران ایجاد شده توسط مادورو رنج می برند

این پیغام موج نقدها مردم ونزوئلا را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت. واقعیات در کجا هستند؟ ترند پرتکرار پیغام هایی بود که نمی توانستند تعجب خود را در برابر این ادعای یاری مالی آمریکا به مردم ونزوئلا پنهان نمایند، به حدی که بعضی از آنها خواهان تحقیقات در این رابطه شدند.

ویلیام کاستیّو معاون بخش سیاست ضدتحریم ونزوئلا در این زمینه تاکید نمود که این یاری های مالی به منظور حمایت مالی از رهبران مخالف راست گرای افراطی ونزوئلا به سرکردگی خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا انجام شده است.

در ژانویه 2020، (بهمن 1398) آژانس توسعه بین الملل آمریکا (USAID) فاش کرد که از سال 2017، مخالفان ونزوئلا را با مبلغی حدود 467 میلیون دلار تحت عنوان یاری های انسانی تامین مالی نموده است.

این پیغام های منتشر شده آماج نقدها شدید نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز نهاده شد و شخص وی دستور داد مقصد این منابع مالی را در داخل و خارج از این کشور آمریکای لاتین معلوم نمایند.

رئیس دولت کاراکاس پیشتر نیز از کنگره آمریکا خواهان تحقیق درباره مقصد پول های مودیان مالیاتی - در اشاره به جمعیت آمریکا- شده و توضیح داد: هزاران میلیون دلاری که به این مجرمان بخشیده شده، در حال حاضر در حساب های بانکی بهشت های مالیاتی سپرده گذاری شده است.

مادورو سپس تاکید نمود: اگر تحقیقات جدی در این زمینه صورت گیرد، با شگفتی بسیار شاهد صحنه هایی از سرقت، کلاهبرداری و دروغ های عظیم خواهیم بود.

سیاست مداخله جویانه آمریکا در ونزوئلا و معرفی خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری موقت و خودخوانده این کشور اگرچه مسائل مالی شدیدی را متوجه مردم ونزوئلا نموده است، اما همه شواهد گویای شکست این سیاست است و حتی منتقدان و معترضان به مادورو هم عملکرد دولت آمریکا را مورد انتقاد جدی قرار داده اند.

آمریکا از کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرد و در این زمینه از راهزنی دریایی برای مصادره نفت، پول و طلای این کشور دریغ نورزید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1382

به "یاری های میلیارد دلاری واشنگتن به مخالفان ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری های میلیارد دلاری واشنگتن به مخالفان ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید