کاخ سفید از سکه های مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد

به گزارش مجله سویگل، فروشگاه وسایل کادویی کاخ سفید برای دومین نشست پیش روی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که قرار است طی روزهای آینده در ویتنام برگزار گردد، سکه جدیدی را رونمایی کرد.

کاخ سفید از سکه های مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری سی بی اس، سکه معرفی شده توسط کاخ سفید به قیمت 100 دلار به فروش می رسد و تنها محدود به هزار عدد است. روی این سکه نوشته شده است: راه جدید به سوی صلح و یک نقطه عطف در کار کردن برای خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره.

در این سکه همچنین از مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی یاد شده است، گرچه قرار نیست در نشست مذکور حضور داشته باشد.

فروشگاه وسایل کادویی کاخ سفید تصویر این سکه برای نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را منتشر نموده است.

کاخ سفید اطلاعات اندکی را در خصوص اینکه رئیس جمهور چگونه در حال آماده کردن خود برای نشست با رهبر کره شمالی بوده است اعلام نموده و همچنین اطلاعات زیادی در خصوص اینکه مواضع و اهداف اصلی او در این نشست دقیقاً چه چیزی است، نداده است. هنگامی که از کاخ سفید در خصوص اهداف اصلی آمریکا در این نشست پرسیده شد کالی آن کانوی مشاور ارشد کاخ سفید گفت که می خواهد در فرایند خلع سلاح هسته ای پیشرفت ایجاد کند.

او گفت: رئیس جمهور آمریکا این را آشکارا نشان داده که خواهان دیدار دوم با رهبر کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره است که این به همه سود می رساند و البته این را هم بگوییم که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به ترامپ گفته بود کره شمالی بزرگترین چالش تو خواهد بود.

کانوی ادامه داد: پس او (ترامپ) سعی دارد تا از عهده این چالش بربیاید؛ ما همین الان هم بسیار جلو هستیم. ما بازداشت شدگان را به خاک آمریکا باز گرداندیم. معاون رئیس جمهور به هاوایی رفت تا به جامانده اجساد سربازان ما در جنگ کره را تحویل بگیرد؛ تلاشی اجرا شده تا به جنگی که حدود هفت دهه است که در کره جریان دارد انتها داده گردد و رسیدن به خلع سلاح هسته ای بسیار هدف مهمی است و همین دلیلی است که دونالد ترامپ به دنبال یک نشست دوم است و برای این هدف به چنین مسافت طولانی ای سفر می نماید. اما در عین حال تحریم ها ادامه دارد.

سال گذشته دونالد ترامپ بعد از اولین نشستش با کیم جونگ اون توئیت کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید نیست. اما پنتاگون موافق این مسئله نیست. سال گذشته آنالیز موشکی وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که بر طبق یافته هایش کره شمالی همچنان به عنوان یک تهدید باقی مانده است و کره شمالی همچنان احتیاج دارد تا مدارکی مبنی بر نابودی برنامه هسته ای خود ارائه دهد.

جونگ پاک، تحلیلگر ارشد سابق سیا به سی بی اس نیوز گفت: کیم جونگ اون تسلیحات را به عنوان ضامن نهایی برای زنده ماندن می بیند. این باعث می گردد تا پرسش ها در خصوص اینکه اصلاً خلع سلاح چه معنی ای دارد بالا بگیرد.

مقامات ارشد دولت اوایل این هفته اما در تماسی ویدئویی به خبرنگاران خاطرنشان کردند که معنی مشترکی که توسط آمریکا و کره شمالی از خلع سلاح ارائه شده باشد، وجود ندارد.

دونالد ترامپ اوایل هفته آینده آمریکا را به مقصد ویتنام برای دومین نشست خود که برای چهارشنبه و پنجشنبه برنامه ریزی شده است، ترک می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 650

به "کاخ سفید از سکه های مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید از سکه های مذاکرات صلح آمریکا و کره شمالی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید