کاوشگر چینیها با موفقیت به زمین رسید

به گزارش مجله سویگل، کاوشگر چینی ها موسوم به چانگ ای 5 ساعاتی پیش با موفقیت همراه با نمونه های جمع آوری شده از سطح ماه به زمین رسید.

کاوشگر چینیها با موفقیت به زمین رسید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کاوشگر چانگ ای 5 با جمع آوری حدود دو کیلوگرم نمونه از ماه به زمین بازگشت. چین 23 نوامبر ساعت 15:35 به وقت منطقه زمانی شرقی (00:05 بامداد سه شنبه به وقت تهران) فضاپیمای بدون سرنشین خود را به سمت کره ماه پرتاب کرد.

این مأموریت در تاریخ 28 نوامبر وارد مدار ماه شد و در حالی که ماژول سرویس آن در مدار ماه باقی مانده بودند، سطح نشین و صعودگر آن در اول دسامبر در ماه فرود آمدند. سطح نشین سنگ ها و خاک ماه را جمع کرد و به ماژول سرویس در مدار متصل شد. این نمونه ها در یک کپسول برگشت برای سفر به زمین قرار داده شد و امروز این کاوشگر در مغولستان داخلی فرود آمد.

چین با این ماموریت موفقیت آمیز تبدیل به سومین کشوری شد که نمونه های قمری را چند دهه بعد از ایالات متحده و شوروی سابق به زمین آورده است. آخرین مأموریت بازگرداندن نمونه ماه مربوط به مأموریت لونا24(Luna 24)اتحاد جماهیر شوروی در سال 1976 بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1339

به "کاوشگر چینیها با موفقیت به زمین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر چینیها با موفقیت به زمین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید