کمیاب ترین مرسدس میلیاردی در ایران

به گزارش مجله سویگل، قوانین غیرمنطقی واردات خودرو به ایران، چند سالی است که به وسیله خودروسازان بزرگ در حال نقض شدن است.قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، با توجه به هیبرید یا پلاگین هیبرید شدن و بعلاوه به کار بردن یک تا دو توربو در پیشرانه خودروها، دیگر آن اعتبار سابق را ندارد.

کمیاب ترین مرسدس میلیاردی در ایران

به گزارش خبرآنلاین، یکی از خودروهایی که پاسخی دندان شکن به این محدودیت مزخرف داد، مرسدس بنز GLA 45 بود.شرکت ستاره خاورمیانه ایرانیان که ارتباطی با ستاره ایران، نمایندگی رسمی مرسدس بنز در ایران ندارد، توانست تحت نام MEC Design، اقدام به واردات خودروهایی مثل GLA 45 و CLA 45 کند.

طبیعتا صحبت کردن از زیبایی های این خودرو، حوصله سر بر و کسل نماینده خواهد بود.همان خط و زبان طراحی آن سال های مرسدس بنز در این محصول مقرون به صرفه قیمت مرسدس دیده می گردد.

با اضافه شدن تریم AMG، جذابیت و ظاهر اسپرت تری به GLA 45 اضافه شده است.

در نمای پشتی، دیفیوزر اسپرت مزین به دو اگزوز دوبل، همراه با اسپویلر بالایی، زیبایی این قسمت را دو چندان می نمایند.نکته ای که درباره ظاهر این خودرو مطرح است، این است که به علت کوچک و مقرون به صرفه بودن، ممکن است آن شکوه همیشگی مرسدس بنز را در این خودرو نبینیم که تا حدودی طبیعی است.

کابین خودرو کپی دقیقی از مدل CLA 45 است که از مرسدس بنز بعید بود که تفاوتی کوچک را هم رقم نزده است!دریچه های دایره ای و سنتی مرسدس در کنار تریم رنگی قرمز یا زرد و بعلاوه دسته دنده کوچک، به افزایش زیبایی فضای داخلی کمکی شایان نموده اند.

صحبت از امکانات و آپشن در هر مدلی از مرسدس بنز کاری حوصله سر بر و کسل نماینده است؛چون مثل همواره با انبوهی از امکانات روبه رو هستیم.

اتوپارک، لانچ کنترل، کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، صندلی های برقی 12 حالته اسپرت با امکان تنظیم برقی گودی کمر، در صندوق عقب هوشمند، امکان انتخاب 4 حالت مختلف برای رانندگی، سیستم صوتی حرفه ای برند Harman Kardon، دوربین 360 درجه، نورپردازی داخلی، پدال شیفتر و سیستم های کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کنترل ترمز در پیچ ها، ترمزهای کمکی و اضطراری، سنسور هشدار خواب آلودگی راننده، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین به همراه رادار جلوگیری از تصادف و... از جمله آپشن های حاضر در فهرست بلند این خودرو هستند.

هر آنچه از ظاهر و امکانات گفتیم بس است؛برویم سراغ اصل مطلب؛

روبه روی شما، قوی ترین پیشرانه 4 سیلندر جهان در سال 2015 قرار گرفته است.این پیشرانه در مجموع، 375 اسب بخار قدرت و 475 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.این اعدادی است که از یک پیشرانه عادی 4 سیلندر و 2000 سی سی خارج می گردد و این است مهندسی ناب آلمانی ها و علی الخصوص مرسدس بنز!

این قدرت به وسیله یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به 4 چرخ منتقل می گردد.شتاب صفر تا صد این خودرو، 4.4 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

قیمت مرسدس بنز GLA 45 در این آشفته بازار آنچنان معین نیست؛اما طبیعتا با توجه به کمیاب بودنش، نباید انتظار قیمتی کمتر از 7 میلیارد تومان را برای این خودرو داشته باشیم.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1402 بروزرسانی: 19 تیر 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2224

به "کمیاب ترین مرسدس میلیاردی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیاب ترین مرسدس میلیاردی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید