کیفیت موکت های ایرانی با فناوری نانو ارتقاء پیدا می نماید

به گزارش مجله سویگل، یکی از محصولات پیروز دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، موکت هایی نانویی بود که شرکتی فعال در این زمینه قصد توسعه آن ها را دارد.

کیفیت موکت های ایرانی با فناوری نانو ارتقاء پیدا می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یکی از محصولات پیروز ارائه شده در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو، موکت های نانویی که از سوی ظریف مصور با همکاری شرکت تابان اندیش برجیس توسعه داده شده است.

تابان اندیش برجیس، یکی از شرکت های فعال در حوزه نانومواد همکاری مشترکی با شرکت ظریف مصور شروع نموده است. سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه تابان اندیش برجیس درباره همکاری با ظریف مصور می گوید: بعد از یک سال برنامه ریزی و تحقیق روی کاربرد نانومواد در حوزه موکت های صنعتی و خانگی، شرکت ظریف مصور پیروز به توسعه فناوری موکت های نانویی شد. شرکت تابان اندیش برجیس نانوذرات اکسید روی در اختیار شرکت ظریف مصور قرار داده تا با استفاده از این نانومواد موکت هایی با خواص آنتی باکتریال ایجاد گردد.

مدیر بخش تحقیق و توسعه تابان اندیش می افزاید: چهار ماه قبل نتایج تست های ارزیابی به سرانجام رسید و اولین موکت های نانویی فراوری شدند. ما در فاز اول 50 کیلوگرم نانومواد به ظریف مصور تحویل دادیم تا موکت های نانویی را فراوری کند. در مرحله دوم فروش نیز قرار است 200 کیلوگرم از این نانومواد به ظریف مصور داده گردد. قدم بعدی در این پروژه همکاری مشترک با ظریف مصور، ایجاد خواص آنتی استاتیک و ضدآتش در موکت ها با استفاده از نانومواد است که کار تحقیقاتی روی این پروژه نیز شروع شده و در حال حاضر تحقیق و توسعه برای رسیدن به این دو هدف با استفاده از فناوری نانو در حال اجرا است.

شرکت ظریف مصور یکی از شرکت های بزرگ فراوریکننده موکت های خانگی و تافتبنگ - موکت های صنعتی- الیاف، نخ و مستربچ، رنگدانه های صنعتی و انواع روغن های صنعتی، رزین ها و چسب های مخصوص صنعت نساجی، ژئوممبران ها و ژئوکامپوزیت ها، گرانول، پلی پروپیلن و مواد عایق ساختمانی است. یکی از مهم ترین راهبرد های ظریف مصور ارائه نوآوری و ایجاد تمایز نسبت به محصولات موجود در بازار است. با توجه به توسعه فناوری نانو در کشور و پتانسیل های این فناوری در بهبود عملکرد محصولات، شرکت ظریف مصور نیز تصمیم به استفاده از این فناوری در محصولات خود گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 482

به "کیفیت موکت های ایرانی با فناوری نانو ارتقاء پیدا می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "کیفیت موکت های ایرانی با فناوری نانو ارتقاء پیدا می نماید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت موکت های ایرانی با فناوری نانو ارتقاء پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید