یونگفرا یا بام اروپا در سوئیس

به گزارش مجله سویگل، اگر قرار است تنها یک قسمت از سوئیس را ببینید، پیشنهاد ما منطقه یونگفرا (Jungfrau) خواهد بود. منظره کوهستانی معروف و بی همتای این نواحی، قلل مشهوری از آلپ را در خود جای داده و آبشارهای خروشان، یخچال های عظیم و علفزارهای پهناورش بسیار دیدنی هستند. در تمامی فصل ها جاذبه های متعددی برای گردشگران وجود دارد که ما در این مقاله 10 نمونه برتر آن ها را گلچین نموده ایم.

یونگفرا یا بام اروپا در سوئیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

1. یونگفرایوخ

یونگفرایوخ (Jungfraujoch) یکی از برجسته ترین و معروف ترین قلل اروپایی و بلندترین ایستگاه راه آهن قاره را در خود جای داده و بد نیست بدانید که نام یونگفرا به معنی بام اروپا است. خط ریلی نامبرده از میان کوهستان های آیگر (Eiger) و مونک (Mönch) عبور نموده و به سمت پانوراماهایی بی مثال از قله های اطراف و یخچال اَلچ (Aletsch) امتداد می یابد. ایستگاه هواشناسی عجیبی را نیز در یونگفرایوخ پیدا می کنید. در این مجموعه چند رستوران، سوغاتی فروشی، تراس های تماشای مناظر و یک کاخ یخی هم وجود دارد. این کاخ یخی به مساحت 1000 متر مربع، کاملاً با دست و از طریق اره و تبر تراشیده شده است.

2. شیلت هورن

شیلت هورن (Schilthorn) را بیشتر به خاطر محل فیلم برداری جیمز باند کلاسیک می شناسند. اینجا قله باشکوه و معروف افق یونگفرا بوده و رستوران گردان پیز گلوریا (Piz Gloria) جایی بود که صحنه های فیلم گرفته شدند. عاشقان جیمز باند می توانند از نمایشگاه تعاملی آن بازدید نمایند. اگر می خواستید بعضی از شاهکارهای معروف او را بازی کنید، راستا اسکی دوزخ بین شیلت هورن و میرن (Mirren) را پیشنهاد می کنیم که البته برای اسکی بازان آماتور سخت خواهد بود.

3. فستیوال بین المللی برف

فستیوال بین المللی برف یکی از نقاط برجسته ژانویه در شهر کوچک گریندل والد (Grindelwald) محسوب می گردد. هنرمندان جهانی و معروف از کشورهای مختلف در اینجا جمع می شوند تا به ساخت مجسمه های بلند و بزرگ یخی بپردازند. این تندیس ها بعدتر بر روی یک دریاچه یخی به نمایش گذاشته می شوند. سعی کنید حتماً این جشنواره جذاب و دیدنی را در برنامه بازدیدتان بگنجانید.

4. ترومل باخفله

سوئیس سرزمین آبشارها به شمار می رود، اما تعداد کمی از آن ها به اندازه ترومل باخفله (Trümmelbachfälle) تحسین برانگیز و بی همتا هستند. این جاذبه از 10 آبشار یخچالی شکل گرفته که داخل کوهستان بوده و از طریق تعدادی بالابر زیر زمینی، راستا پیاده روی و تونل قابل دسترس هستند. بازدید از ترومل باخفله یک ماجراجویی واقعی بوده و با جریان تند آب ها احاطه شده است.

5. ونگن

ونگن (Wengen) با خانه های چوبی سنتی و خیابان های بدون ماشینش، سفری به ابتدای توریسم سوئیس محسوب می گردد. اینجا درست در یک دشت آفتابی در پای یونگفرا واقع شده و به دره زیبا و خیره نماینده لاوتربرونن (Lauterbrunnen) مشرف است. در زمستان اسکی بازان زیادی به این سمت سرازیر می شوند و در تابستان کوهنوردان، سنگنوردان و بازدیدنمایندگانی را می بینید که از طریق قطار به این نقطه کوچک آرام با افسون سوئیسی می آیند.

6. موزه فضای باز بالنبرگ

موزه فضای باز بالنبرگ (Ballenberg) تاریخ سوئیس را در دهکده ای تاریخی به صورت تعاملی به نمایش می گذارد. خانه های صد ساله اصیل و مزارعی از نواحی مختلف سوئیس در این محوطه به نمایش گذاشته شده اند. معماری هر کدام از این ساختمان ها خاص خود منطقه بوده و هدف این موزه نمایش دادن سبک زندگی سنتی این سرزمین است. هنرمندان و صنعتگران به نمایش مهارت های خود پرداخته و در بینشان، بافندگان و کلاه دوزان را می بینید. باغ های سبزیجات، گیاهان معطر، گیاهان دارویی و بیش از 100 حیوان مزرعه در منطقه وجود دارند. با توجه به مساحت بالای بالنبرگ، باید آن را طی چند روز تماشا کنید تا بتوانید به خوبی از تمامی قسمت هایش لذت ببرید.

7. پیست اسکی بارگلگ

نمی توانید به کوهستان های سوئیس سفر کنید اما از نعمت برف بی بهره بمانید. پیست اسکی بارگلگ (Snowpark Bärgelegg) راستاهای مختلفی دارد که هر کسی با هر نوع توانمندی می تواند از یکی از آن ها استفاده کند. در اینجا انواع چیزهایی که برای نمایش مهارت های خود لازم دارید را پیدا می کنید و جدای از اسکی، مناظر شگفت انگیزی از منطقه یونگفرا نیز انتظارتان را می کشد. اگر با فرزندانتان به اینجا آمدید، برای آن ها هم پیستی مخصوص وجود دارد که به آن وایت المنتس (White Elements) می گویند. برای فرزندان خیلی کوچک تر نیز زمین بازی در نظر گرفته شده است. برای اسکی بازان حرفه ای هم پیست مجزایی وجود دارد که می توان گفت به طور کل بارگلگ هر کسی را راضی می نماید.

8. غارهای سنت بیئاتوس

غارهای سنت بیئاتوس (St. Beatus) را به راحتی می توانید از منطقه یونگفرا پیدا کنید. آن ها در ساحل شرقی دریاچه تون (Thun) واقع شده اند. نام این غارها را از قدیسی افسانه ای گرفتند که گفته می شد اژدهایی که درون آن ها زندگی می کرد را از پای درآورد. اینجا پر از حوضچه های زلال، آبشارها و گلوگاه های ناهموار است. این غارهای آهکی برای ماجراجویان و عاشقان طبیعت یک بهشت به حساب می آیند. استالاکتیت و استالاگمیت های زیبای متعددی را می توانید در اینجا تماشا کنید که به غار حال و هوایی جادویی و جالب توجه داده اند. غارهای سنت بیئاتوس روزانه از اواخر مارس تا اوایل نوامبر باز هستند.

9. گریمزل پس

گریمزِل پس (Grimselpass)، راستای کوهستانی است که شما را مستقیماً به منطقه یونگفرا می رساند و دره هاسلی (Hasli) را به گوس (Goms) متصل می نماید. منظره این جاده وحشی، کم پشت و ناهموار بوده و تعداد کمی درخت در آن می بینید. دریاچه ها و آب سدها تصویر آسمان را منعکس نموده ولی بیشتر مناظر را نیروگاه های هیدروالکتریکی اشغال نموده اند. بهترین راه گردش در اینجا از طریق ماشین بوده و بهتر است بدانید که راستاهای پیاده روی گاهی بسته می شوند.

10. پانوراما وگ

پانوراما وگ (Panoramaweg) یک راستا کوهپیمایی از منلیکن (Männlichen) به سمت کلاینه شایدگ (Kleine Scheidegg) بوده که همانطور که از نامش پیداست، خیره نماینده ترین پانوراماهای آلپ را به نمایش می گذارد. پیمودن این راستا خیلی سخت نیست و می توانید در یک ساعت و نیم آن را تمام کنید اما مناظر دلربای آن شما را مسحور می نمایند. در این نماها، تصویر باشکوه آیگر، مونک و یونگفرا خودنمایی نموده و البته جدای از کوهستان، تنوع گل ها، چرای گاوها در کنار راستا و صدای آوازهای بومی سوئیسی نیز بسیار لذت بخش هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1516

به "یونگفرا یا بام اروپا در سوئیس" امتیاز دهید

3 کاربر به "یونگفرا یا بام اروپا در سوئیس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونگفرا یا بام اروپا در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید