AFC: استقلال در گروه مرگ است، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد

به گزارش مجله سویگل، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی درخصوص شرایط تیم های ایرانی حاضر در قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد.

AFC: استقلال در گروه مرگ است، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درخصوص گروه های B، C و E مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2021 که تراکتور، استقلال و پرسپولیس را در خود می بیند، نوشت: گروه B به هیچ وجه آسان نیست، اما با توجه به استانداردهای لیگ قهرمانان آسیا، مدعی قهرمانی ندارد. تراکتور تا به امروز فراتر از یک هشتم نهایی نرسیده و تنها حضور شارجه در یک چهارم نهایی به 17 سال پیش برمی گردد.

پاختاکور در سال 2020 به جمع هشت تیم سرانجامی رسید و به یک دهه غیبت در مراحل حذفی سرانجام داد. این مرحله برای تیمی مفید است که گروه B را از آن خود کند و هر تیمی در این گروه، این فرصت را حس خواهد نمود.

اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی؛ نام هایی که ستارگان تیم ملی ایران در دهه گذشته بوده و هر سه علاقه مندند تا تراکتور را فراتر از جایی که بودند، برسانند. با داشتن 257 بازی ملی، شهرت و شرایط این سه بازیکن جای سوال ندارد و حضور آنها باعث می گردد تراکتور تیمی هیجان انگیزتر در منطقه غرب 2021 باشد. ظاهر گروه به این معنی است که هیچ تیمی را نمی توان از پیش برنده دانست. قهرمان سه دوره AFC CUP یعنی نیروی هوایی و الوحده، تیمی پُراستعداد از پلی آف به مرحله گروهی می رسند و هر امتیازی در گروه B ارزشمند خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

استقلال قهرمان پیشین آسیاست و برای یازدهمین بار در 13 سال گذشته به میدان می رود، اما الاهلی شاید بتواند رکورد بهتری به جا بگذارد و در 9 فصل اخیر، برای هفتمین بار به دور حذفی برسد. آنها در سال 2012 هم به فینال مسابقات رسیدند. الدحیل قهرمان قطر است و بدون رقابت برای قهرمانی، خود را به عنوان تیمی ثابت در لیگ قهرمانان آسیا ثابت نموده است. این در حالی است که حذف الشرطه در سال گذشته، اولین حضور این تیم در 15 سال اخیر بود.

دست سرنوشت، الاهلی، استقلال و الشرطه را دوباره همگروه کرد و آنها چند ماه بعد از ملاقات در گروه سه تیمی در سال 2020، به مصاف هم می فرایند. ثابت شده که این گروه، یکی از نزدیک ترین گروه های مسابقات است و تنها یک امتیاز فرق صدر تا قعر جدول بود. آیا تاریخ تکرار می گردد یا اضافه شدن الدحیل با استعدادهای هجومی خود، گره گروه را باز می نماید؟ هر قرعه کشی، یک گروه مرگ دارد و این گروه شاید یکی از این گروه های منطقه غرب با تعدادی از بازی های جذاب باشد.

الشرطه احساس می نماید پس از حذف در مرحله گروهی 2020، کارشان مقابل استقلال و الاهلی ناتمام مانده است. الدحیل به همان اندازه برای جبران حذف از لیگ قهرمانان آسیا 2020 کار سختی دارد. ملاقات سخت ستارگان هجومی به نظر نمی رسد فراتر از تقابل عمر السومه در الاهلی و میچل اولونگا، برنده کفش طلای سال 2020 جی لیگ ژاپن در الدحیل باشد؛ تیمی که المعز علی را هم در اختیار دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

شک کمی وجود دارد که پرسپولیس تیم پُرقدرت گروه E است. پس از شکست در فینال 2018 و 2020، قهرمان چهار دوره متوالی لیگ حرفه ای ایران به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، نزدیک و نزدیک تر می شوند. الریان از سال 2005، 9 بار در مرحله گروهی ظاهر شده و نتوانسته فراتر از این مرحله پیش برود. گوا هم اولین تیم هندی حاضر در لیگ قهرمانان است.

15 دقیقه بعد از شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به اولسان هیوندای نگذشته بود که یحیی گل محمدی، درباره دنبال کردن قهرمانی سال 2021 صحبت کرد. پرسپولیس، باشگاهی عظیم و با انتظارات پیروزیت، کار سختی برای قهرمانی مسابقات در سال 2021 دارد، اما رسیدن به این هدف بدون نتایج پیروز در گروه E غیرممکن خواهد بود.

تقابل پرسپولیس و الریان، حیاتی خواهد بود و اولین حضور گوا آزمایشی شگفت انگیز است. در سایر تیم هایی که برای اولین بار در 2021 حضور دارند، هیچ تیمی کشوری عظیمتر از هند را نمایندگی نمی نماید. میلیون ها نفر بازی های گوا را تماشا می نمایند تا ببینند یکی از بهترین تیم های تورنمنت در حال پیشرفت سوپرلیگ هند چقدر آماده است تا مقابل بهترین های قاره رقابت کند.

سایت AFC همچنین از کاربران خود خواست به تیم دلخواه خود در گروه های منطقه غرب آسیا رأی بدهند. برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1448

به "AFC: استقلال در گروه مرگ است، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "AFC: استقلال در گروه مرگ است، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "AFC: استقلال در گروه مرگ است، پرسپولیس کار سختی برای قهرمانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید