شروع عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم

به گزارش مجله سویگل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین از آغاز عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم شهر بافران اطلاع داد.

شروع عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز 25 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: یکی از قلعه های تاریخی مهم شهرستان نائین، قلعه رستم بوده که بر روی تپه ای به ارتفاع 25 متر ساخته شده است. این قلعه تاریخی متعلق به دوره صفویه بوده و تماماً با خشت و چینه بنا شده است.

او اضافه کرد: در سال های گذشته به دلیل فرسایش شدید و ریزش بخش هایی از بنای این قلعه تاریخی، ساختمان قلعه در معرض خطر جدی تخریب و آسیب قرار گرفته بود، که با پی گیری های صورت گرفته توسط اداره نائین از اعتبارات ملی، اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال برای انجام عملیات بازسازیی اختصاص پیدا کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نائین خاطرنشان کرد: پس از تهیه طرح استحکام و بازسازی این قلعه تاریخی، طی چند روز گذشته عملیات بازسازی توسط استادکاران اداره کل استان شروع شد.

قلعه رستم شهر بافران به عنوان یک قلعه تاریخی با کاربری دفاعی برای حفاظت از اهالی محل در این منطقه بنا شده و به شماره 32032 به تاریخ 15/02/97 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر بافران از توابع بخش مرکزی شهرستان نائین با فاصله هفت کیلومتر از مرکز شهرستان قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1073

به "شروع عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه رستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید