آیا تیم مذاکره افغانستان در نشست های صلح روسیه و ترکیه حضور دارد؟

به گزارش مجله سویگل، مشاور امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد: در نشست های صلح روسیه و ترکیه شرکت می کنیم و در صورتی که تیم مذاکره طالبان در این نشست ها حضور یابد، تیم مذاکره دولت نیز شرکت خواهد نمود.

آیا تیم مذاکره افغانستان در نشست های صلح روسیه و ترکیه حضور دارد؟

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری اعلام نمود که نمایندگانی از طرف دولت افغانستان در نشست های صلح به میزبانی مسکو و استانبول، حضور خواهند یافت.

وی اضافه نمود که وزارت امور خارجه و شورای عالی مصالحه با یکدیگر کار می نمایند تا سطح سایر شرکت نمایند گان از جمله طالبان را معین نمایند.

محب همچنین اظهارداشت که درصورت حضور تیم مذاکراه طالبان در این نشست ها، تیم مذاکره نماینده افغانستان نیز در مسکو و استانبول حضور خواهد یافت.

نشست مسکو قرار است با حضور نمایندگانی از روسیه، چین، آمریکا و پاکستان در تاریخ 28 اسفند برگزار گردد. این در حالی است که روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه از حمایت این کشور از ایجاد یک دولت موقت فراگیر نیز خبرداد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز روز گذشته اعلام نمود که استانبول در ماه آوریل میزبان مذاکرات صلح افغانستان خواهد شد.

این در حالی است که آمریکا طرحی را برای ایجاد دولت موقت مشارکتی در افغانستان مطرح نموده است و از آنکارا نیز خواسته تا برای نهایی کردن توافق صلح میزبان نشست دولت افغانستان و طالبان باشد.

پیش از این حبیبه سرابی عضو تیم مذاکره نماینده افغانستان گفته بود که طرح تازه آمریکا برای صلح افغانستان از پختگی لازم برخوردار نیست و برگزاری کنفرانس های مانند نشست استانبول نیز نمی تواند بحران داخلی افغانستان را بدرستی حل نماید.

وی تاکید نموده بود: مسائل عمیق و پیچیده ای در بحران افغانستان وجود دارد که باید گره گشایی گردد، این امر نیازمند زمان بیشتر است و نمی توان آن را در مدت چند روز حل کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1482

به "آیا تیم مذاکره افغانستان در نشست های صلح روسیه و ترکیه حضور دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تیم مذاکره افغانستان در نشست های صلح روسیه و ترکیه حضور دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید