وزیر دفاع روسیه: استارت جدید باید تمدید شود، نظامی سازی از اصلی ترین تهدیدهای بین الملی است

به گزارش مجله سویگل، وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه اظهار کرد، توافق استارت جدید بین آمریکا و روسیه، حتی اگر نیاز به تجدید نظر داشته باشد، باید تمدید شود. وی همچنین گفت که روسیه، آمریکا و ترکیه باید برای تقویت امنیت منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر دفاع روسیه: استارت جدید باید تمدید شود، نظامی سازی از اصلی ترین تهدیدهای بین الملی است

به گزارش خبرنگاران، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نهمین نشست امنیتی شیانگشان پکن گفت: تمدید این پیمان استراتژیک برای کاهش تسلیحات در دستور کار ما قرار گرفته است. ما بر این باوریم که این آخرین ستون باقی مانده در نظام امنیتی بین المللی است. ما به دنبال تمدید آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شویگو تاکید کرد: حتی اگر این توافق نیازمند برخی تغییرات باشد، نخست باید تمدید شود و سپس به بهبود آن بپردازیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، بهترین ساز و کار در مقابل روابط بین المللی مخرب این است که توافقات قدیمی را بدون دستیابی به توافقات تازه لغو نکرده و از بین نبریم.

وی اضافه نمود: هیچ چیز تازه ای برای جایگزینی به جای توافقاتی که آمریکا از آن ها خارج شده، به دست نیامده است. در نتیجه سطح امنیت بسیار کاهش یافته و جهان غیرقابل پیش بینی تر شده است. از دیدگاه ما، توافقات موجود باید حفظ شوند.

وزیر دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که وزارت دفاع روسیه تمرکز خود را بر همکاری نزدیک با کسانی قرار داده که خواهان تعامل و انجام اقدامات اعتمادساز در جنبه نظامی هستند.

شویگو اضافه نمود: یکی از خطرناکترین تهدیدها برای امنیت بین المللی کشاندن کشورها به رقابت تسلیحاتی با استقرار نیرو در خاکشان ، نظامی سازی فضا و فضای سایبری است.

وی درک این مسائل و آمادگی برای حل آنها از طریق مذاکره را از اهداف اصلی جامعه بین المللی و کشورهایی دانست که با این چالش ها روبرو هستند. وزارت دفاع روسیه بر همکاری نزدیک با کسانی که بر تعامل و انجام اقدامات اعتمادساز نظامی تمایل دارند، متمرکز شده است.

شویگو در ادامه اظهار کرد، روسیه، آمریکا و ترکیه باید برای تقویت امنیت منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

او در این باره گفت: ما بسیار امیدواریم گام هایی که اکنون در حال برداشته شدن هستند -همکاری با همتایان ترکیه ای و آمریکایی- به بهبود ثبات و امنیت منطقه ای بینجامد. اتفاقات چند روز گذشته متاسفانه افکار غیرخوش بینانه ای را در ذهن ایجاد می کند.

وی اضافه نمود: برخی از اردوگاه ها و تاسیسات بازداشتی تروریست هایی که از ده ها کشور مختلف به سوریه آمده بودند، هم اکنون تحت نظارت و نگهبانی نیست و تروریست ها در حال فرار هستند.

او گفت که مسکو این مساله را مسئله ای می بیند که باید فورا حل و فصل شود و این اقدام نباید تنها در سطح همکاری روسیه-ترکیه-آمریکا صورت بگیرد.

در نشست امنیتی چین که از سال 2006 برگزار می شود 23 کشور از منطقه آسیا - پاسیفیک و اروپا شرکت دارند. شش کشور در سطح رئیس ستاد کل ارتش و 17 کشور در سطح معاونین حضور دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 483

به "وزیر دفاع روسیه: استارت جدید باید تمدید شود، نظامی سازی از اصلی ترین تهدیدهای بین الملی است" امتیاز دهید

3 کاربر به "وزیر دفاع روسیه: استارت جدید باید تمدید شود، نظامی سازی از اصلی ترین تهدیدهای بین الملی است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع روسیه: استارت جدید باید تمدید شود، نظامی سازی از اصلی ترین تهدیدهای بین الملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید