اتحادیه اروپا آماده افزایش نیرو در مرزهای یونان برای مقابله با هجوم پناهندگان

به گزارش مجله سویگل، آژانس حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تشدید درگیری ها در مرزهای بین یونان و ترکیه اعلام نموده که آماده اعزام نیروی بیشتر به مرزهای یونان برای مقابله با هجوم پناهندگان است.

اتحادیه اروپا آماده افزایش نیرو در مرزهای یونان برای مقابله با هجوم پناهندگان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آژانس حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا (فرانتکس) درباره تشدید اوضاع در مرزهای بین یونان و ترکیه هشدار داده است.

فابریک لگری، رئیس این نهاد اروپایی در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی درباره تشدید درگیری ها در مرز یونان و ترکیه هشدار داده و بیان کرد که اگر ترکیه شرایط مشابهی مانند شرایط ماه مارس را ایجاد کند فرانتکس کارمندان خود را به صورت قابل توجهی افزایش خواهد داد.

فرانتکس در شرایط بحران مرزی می تواند تا 1500 نیرو را به مرزها اعزام کند. در حال حاضر حدود 600 نیروی فرانتکس در مناطق مرزی بین یونان و ترکیه مستقر هستند.

رئیس آژانس حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ماه های گذشته پلیس مرزی ترکیه حداقل 5 بار به سمت یونان تیراندازی نموده که البته این تیراندازی ها مجروحی نداشته است.

لگری همچنین انتقاد شدیدی به سیستم پناهندگی فعلی اتحادیه اروپا وارد نموده و گفت: درخواست های پناهندگی باید در مرزهای خارجی آنالیز گردد. پناهجویان باید در اسرع وقت آگاه شوند که آیا به آن ها پناهندگی داده می گردد. درصورت رد درخواست پناهندگی، مهاجران باید سریعا اخراج شوند.

اواخر فوریه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بیان کرد که مرزهای خود را بر روی اتحادیه اروپا باز می نماید. او می خواست به این ترتیب فشار بیشتری به اروپا وارد کند تا پول بیشتری از این اتحادیه برای اسکان پناهندگان دریافت کند. در پی این اقدام ترکیه پناهندگان زیادی به یونان هجوم آوردند.

بعضی ویدئوهای جدید نشان می دهد که چگونه مهاجران در مرزهای خارجی اروپا با خشونت برگردانده می شوند.

سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اخیرا انتقاد شدیدی به این مسئله وارد نموده و اعلام نموده است که پناهجویان نباید با دلایل قانونی طرد شوند. کنوانسیون حقوق بشر اروپا طرد کردن با زور و خشونت پناهندگان را ممنوع اعلام نموده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد UNHCR هم بیانیه مشابهی را در این باره صادر نموده است. یک سخنگوی این نهاد بین المللی اعلام نموده که از ماه مارس این گونه رفتارها در مرزها شدت گرفته است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت بیان کردند که به ویژه در دوران بحران کرونا مرزبانان نباید اقداماتی در راستای نقض حقوق پناهجویان انجام دهند که از جمله این اقدامات ساخت حصارهای مرزی، نظامی گری در مرزها و یا اخراج های بیشتر است.

کمیسیون اروپایی شفاف سازی درباره این گونه اقدامات را از دولت یونان درخواست نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 945

به "اتحادیه اروپا آماده افزایش نیرو در مرزهای یونان برای مقابله با هجوم پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا آماده افزایش نیرو در مرزهای یونان برای مقابله با هجوم پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید