اتمام بازسازی آب انبار تاریخی تودشک در شرق اصفهان

به گزارش مجله سویگل، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اصفهان از اتمام عملیات بازسازی آب انبار تاریخی تودشک با مشارکت شهرداری این شهر اطلاع داد.

اتمام بازسازی آب انبار تاریخی تودشک در شرق اصفهان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سید روح الله سیدالعسگری امروز 27 مردادماه با اعلام این مطلب گفت: محور تاریخی و طبیعی شرق شهرستان اصفهان که از شهر تاریخی اصفهان شروع و تا تالاب گاوخونی در امتداد زاینده رود ادامه دارد، یکی از کهن ترین محورهای تاریخی استان است که دارای پیشینه ای 2 هزار ساله است.

او با اشاره به بروز خشکسالی های متعدد در این محور در طی سالیان گذشته، اضافه نمود: با توجه به بروز خشکسالی در این بخش از استان، با برنامه ریزی های به عمل آمده، کار بازسازی آثار تاریخی این منطقه تاریخی و تغییر کاربری بسیاری از آن ها به زیر ساخت های گردشگری در دستور کار این اداره و شهرداری های 14 شهر این منطقه قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اصفهان تآکید کرد: کار بازسازی این آب انبار تاریخی که دارای پیشینه ای 400 ساله است با مشارکت شهرداری شهر تودشک با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرداری و با نظارت این اداره انجام شد.

او در مورد عملیات بازسازی این مجموعه تاریخی توضیح داد: عملیات بازسازی این آب انبار، همراه با زیباسازی محوطه پیرامون آن شامل بازسازی دیوارها، برج های بادگیر، بندکشی آجرها، اصلاح و تعویض آجرهای فرسوده و همچنین محوطه سازی محیط پیرامون این مجموعه تاریخی است که به مدت سه ماه توسط بازسازیگران انجام شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1077

به "اتمام بازسازی آب انبار تاریخی تودشک در شرق اصفهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتمام بازسازی آب انبار تاریخی تودشک در شرق اصفهان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی آب انبار تاریخی تودشک در شرق اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید