احتمال وقوع روان آب در بعضی مناطق خراسان جنوبی

به گزارش مجله سویگل، کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طبق نقشه های هواشناسی با تقویت ناپایداری های جوی برای یکشنبه و دوشنبه 17 و 18 فروردین در هفته جاری وقوع روان آب در بعضی مناطق استان پیش بینی می گردد.

احتمال وقوع روان آب در بعضی مناطق خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، فاطمه زارعی اضافه کرد: با ادامه فعالیت بارشی طی امروز و فردا شاهد افزایش ابر، سرعت وزش باد و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق و برخود صاعقه و در مناطق مستعد بارش تگرگ و مه خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز یکشنبه با تقویت ناپایداری ها امکان وقوع روان آب در شهرستان ها زیرکوه، قاینات، درمیان، سربیشه و بخش مرکزی دور از انتظار نیست.

زارعی با بیان اینکه دامداران در این مدت از چرای دام در ارتفاعات و مردم از مسافرت های غیر ضرور خودداری نمایند اظهار کرد: وزش باد شدید امکان خسارت به بعضی مستحدثات را خواهد داشت و به علت پیش بینی وقوع روان آب مردم به هیچ عنوان در مسیل رودخانه ها قرار نگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای مرکز استان به 10 و 23 درجه سلسیوس رسید، توضیح داد: در این مدت سربیشه با دمای 6 و دهسلم با 32 درجه سانتی گراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان بودند.

سامانه بارشی پنجشنبه گذشته وارد خراسان جنوبی شد و تا دوشنبه هفته جاری تقویت می گردد اما از روز دوشنبه تا آخر هفته از شدت آن کاسته خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 867

به "احتمال وقوع روان آب در بعضی مناطق خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال وقوع روان آب در بعضی مناطق خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید