اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، اقدام عملی نداشته است

به گزارش مجله سویگل، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اروپایی ها در قبال تعهدات برجامی خود اقدام عملی نداشته است، تهران و مسکو در این زمینه هم نظر هستند.

اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، اقدام عملی نداشته است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش ، محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه ظهر امروز پس از رایزنی پیرامون مسائل دوجانبه ،منطقه ای و برجام در نشست خبری مشترک حضوریافته و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

ظریف در نشست خبری که بین ایران و روسیه برگزار گردید، گفت: هرچند عموما کشورهای اروپایی در بعد سیاسی از برجام حمایت کردند، ولی از نظر عملی اقدامی برای مقابله با تحریم های آمریکا و اجرای تعهدات خود انجام ندادند.

او ادامه داد: ایران و روسیه درباره اینکه اروپا باید تعهدات خود را در برجام اجرا کند هم نظر هستند و ما این نظر را در کمیسیون مشترک به شرکای خودمان در برجام از اتحادیه اروپا اعلام کردیم.

ظریف در این نشست با اظهار خرسندی از داشتن روابط خوب تهران و مسکو اظهار داشت: همکاری های خوب بین ایران روسیه در کاهش آلام مردم سوریه موثر بوده و منجر به فرایند آستانه شده است. امیدواریم مذاکرات آستانه بتواند به طرفین کمیته قانون اساسی در پیش برد امور آنها یاری کند.

او اضافه نمود: شرایط ادلب شکننده بوده و ضروری است که همکاری ها در راستای کاهش تنش در ادلب ادامه یابد. در مورد یک جانبه گرایی آمریکایی احتیاج به همکاری های گسترده داریم و به همین دلیل هم ایران و روسیه این کار را در قالب برجام انجام می دهند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 621

به "اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، اقدام عملی نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، اقدام عملی نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید