انگلیس خواستار کمک به کشورهای فقیر برای جلوگیری از موج دوم کرونا در جهان شد

به گزارش مجله سویگل، یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس گفت برای جلوگیری از موج دوم شیوع جهانی ویروس کرونا و رسیدن آن به انگلیس، باید به کشورهای فقیر درگیر این بیماری ، از جمله یمن، کمک رسانی شود.

انگلیس خواستار کمک به کشورهای فقیر برای جلوگیری از موج دوم کرونا در جهان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنه ماری تروِلیان معاون وزیر کشور انگلیس در امور کمک های انسانی خواستار اختصاص یافتن بودجه ای به کشورهای فقیر برای جلوگیری از آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در جهان شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ترولیان روز یکشنبه در بیانیه ای بیان نمود: هم زمان که پزشکان و پرستاران با استعداد و زبده ما در کشور علیه ویروس کرونا می جنگند، متخصصان بریتانیایی را نیز به کار گرفته ایم و در نقاط مختلف جهان بودجه هایی را در نظر گرفته ایم تا از رسیدن موج کشنده دوم [شیوع کرونا] به بریتانیا جلوگیری کنیم.

وی افزود: ویروس کرونا مرز نمی شناسد بنابراین توانایی ما در محافظت از جامعه بریتانیا تنها زمانی موثر خواهد بود که نظام سلامت را در کشورهای در حال توسعه نیز تقویت کنیم.

تورلیان گفت باید 200 میلیون پوند به هدف اختصاص پیدا کند که 130 میلیون پوند از این مبلغ به آژانس های سازمان ملل تحویل داده شود. از این مقدار 65 میلیون پوند سهم سازمان بهداشت جهانی خواهد بود.

همچنین 50 میلیون پوند دیگر باید به صلیب سرخ اختصاص یابد تا به کشورهای درگیر جنگ و مناطقی که دسترسی به آن ها سخت است کمک برساند. 20 میلیون پوند دیگر نیز به سازمان های دیگر و خیریه ها تعلق گیرد.

ترولیان گفت این مبالغ به کشورهای دارای نظام سلامت ضعیف مانند یمن که روز جمعه اولین مورد ابتلا در آن گزارش شده است و بنگلادش که میزبان بیش از 850 هزار مهاجر روهینگیایی است، کمک شایانی خواهد کرد.

تدروس آدانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: همکاری سخاوت مندانه بریتانیا بیانگر قدرتمند آن است که تهدیدات جهانی نیازمند پاسخ های جهانی هستند.

آدانوم افزود: [در این بحران] همه ما درگیر هستیم و این بدان معنا است که محافظت از [نظام] سلامت در نقاط مختلف جهان به محافظت از سلامت مردم انگلیس کمک خواهد کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاستی کاملاً متضاد را در پیش گرفته است و تهدید کرده طی روزهای آینده کمک های این کشور به سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد کرد.

تا کنون بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان بیش از 100 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 890

به "انگلیس خواستار کمک به کشورهای فقیر برای جلوگیری از موج دوم کرونا در جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس خواستار کمک به کشورهای فقیر برای جلوگیری از موج دوم کرونا در جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید