انگلیس راکتورهای هسته ای تازه می سازد

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران به نقل از ساندی تایمز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از ساخت نسل نو راکتورهای هسته ای تا سال 2050 در این کشور حمایت می نماید.

انگلیس راکتورهای هسته ای تازه می سازد

روزنامه مذکور ادعا نموده است که وزرای کابینه درباره به اصطلاح تغییر تمرکز به سمت قدرت هسته ای چراغ سبز نشان داده اند که جانسون آن را برای دستیابی به اهداف دولت در عدم فراوری گازهای گلخانه ای تا سال 2050 ضروری می داند.

طبق گزارش این روزنامه، کواسی کوارتنگ وزیر بازرگانی قرار است بودجه ای برای شرکت رولزرویس موتورز به جهت ایجاد ناوگان راکتورهای هسته ای کوچک در انگلیس تصویب کند.

گزارش شده است که رولزرویس در همین زمینه قرار است حداقل 16 نیروگاه هسته ای بسازد.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس هم در همین رابطه تاکید نمود که انرژی هسته ای به شدت در دستور کار دولت دارد و اگر دولت می خواهد فراوری گازهای گلخانه ای را به صفر برساند و امنیت انرژی را تامین کند، باید اقدام کند.

خبر کوشش دولت انگلیس برای ساخت راکتورهای هسته ای پیشرفته در حالی منتشر می گردد که صدها راننده در سراسر انگلیس جاده ها را مسدود نموده اند. این مسئله بعد از آن رخ داد که شرکت نفت و گاز بریتیش پترولیوم (BP) اعلام نمود که تعداد زیادی از پمپ بنزین های خود را در این کشور به علت کمبود رانندگان کامیون بسته است.

انجمن حمل و نقل جاده ای در انگلیس تخمین زده است که این کشور با کمبود حدود صد هزار راننده دارای مجوز برای کار با کامیون روبرو است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 1773

به "انگلیس راکتورهای هسته ای تازه می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس راکتورهای هسته ای تازه می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید