اکثر آمریکایی ها مخالف مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا هستند

به گزارش مجله سویگل، علیرغم تأثیر عملیات حمله به تأسیسات نفتی ریاض بر بازار جهانی نفت، اکثر آمریکایی ها مخالف مشارکت نظامی واشنگتن در هرگونه پاسخ احتمالی عربستان به حملات آرامکو هستند.

اکثر آمریکایی ها مخالف مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق نتایج نظرسنجی پایگاه تحلیلی بیزنس اینسایدر، تنها 13 درصد از مردم آمریکا از پیوستن ارتش آمریکا به تقابل نظامی عربستان سعودی در پی عملیات حمله پهپادی شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان حمایت نموده اند.

در این نظرسنجی از شرکت نمایندگان سؤال پرسیده شده بود که فکر می کنید که آمریکا باید چه نقشی را در پاسخ احتمالی به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، برعهده بگیرد؟

طبق نتایج نظرسنجی، در مجموع، 6 درصد از آمریکایی ها بر این باور بودند که آمریکا باید بعنوان بخشی از پاسخ نظامی سعودی ها، در حمله هوایی یا بمباران مشارکت نمایند اما باید از تخصیص نیروی زمینی دوری کند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که تنها 7 درصد از شرکت نمایندگان در این نظرسنجی بر این باور بودند که آمریکا باید هرگونه یاری نظامی لازم را در اختیار عربستان سعودی قرار دهد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 25 درصد از آمریکایی ها تأکید داشتند که آمریکا باید خود را از مسائل غرب آسیا کنار بکشد و به عربستان اجازه دهد، مسئله آرامکو را به تنهایی حل نماید.

بیزنس اینسایدر در تحلیل نظرسنجی خود نوشت که به طور خلاصه، علیرغم آنکه حمله به تأسیسات آرامکو، پیامدهای چشمگیری به همراه داشته و بر پنج درصد از عرضه روزانه نفت دنیا تأثیر گذاشته است و موجب افزایش قیمت نفت شده است، مردم آمریکا چندان از مداخله نظامی آمریکا در جنگ سعودی یا اقدام نظامی از جانب این کشور در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، حمایت نمی نمایند.

علیرغم فقدان شواهد درباره نقش ایران در حمله انصارالله یمن به تأسیسات عربستان، واشنگتن، تهران را به دست داشتن در این حمله متهم نموده است و به همین بهانه، ترامپ روز گذشته، تحریم های جدیدی را علیه ایران ارائه کرد.

نظرسنجی بیزنس اینسایدر بازه زمانی 17 و 18 سپتامبر 2019 (26 و 27 شهریور) با حاشیه خطا مثبت و منفی 2.98 درصد و با 95 درصد سطح اطمینان اجرا شده است و در مجموع 1142 نفر در آن شرکت نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 366

به "اکثر آمریکایی ها مخالف مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثر آمریکایی ها مخالف مداخله نظامی واشنگتن در غرب آسیا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید