بازاریابی مدرن چیست؟ تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی

به گزارش مجله سویگل، شاید شما تصور کنید که بازاریابی مدرن همان دیجیتال مارکتینگ است؛ در صورتی که این گونه نیست! در واقع دیجیتال مارکتینگ قسمتی از بازاریابی مدرن است. در بازاریابی به روش مدرن، کسب وکارها سعی می نمایند با کمترین بودجه و بیشترین سود، برترین نتیجه را به دست آورند. بازاریابی مدرن تفاوت های بسیاری با بازاریابی سنتی دارد. در این مقاله در ابتدا می خواهیم توضیح کاملی از بازاریابی مدرن داشته و در ادامه به تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی بپردازیم. با مطالعه مواردی که در این مقاله ذکر شده است، به راحتی می توانید تغییرات گسترده ای در کسب وکار خود ایجاد کنید.

بازاریابی مدرن چیست؟ تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی

بازاریابی مدرن؛ نگاهی نو و تکنولوژیکی به شیوه های قدیمی

بازاریابی مدرن، به معنی استفاده صحیح از ابزارهای مدرن مانند وب سایت، ایمیل، سامانه پیامکی و شبکه های اجتماعی است. در این نوع بازاریابی از همه پتانسیل های فضای وب برای ارائه محصول و خدمات استفاده می گردد. البته استراتژی های هر کسب وکار در تبلیغات به شیوه مدرن، بسیار متفاوت و متنوع خواهد بود.

در بازاریابی مدرن نکته مهم این است که ابزار مورد استفاده، باید در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه شما را به هدف کسب وکارتان برساند. وظیفه تیم بازاریابی این است که به صورت دقیق هر چند روشی که پیش رو دارند را آنالیز نموده و مقدار بازخورد هر یک از آن ها را مورد ارزیابی قرار دهند. در این ارزیابی باید ببینند که کدام یک از روش ها به صرفه تر است. در نهایت با به کار گرفتن تکنیک ها و روش های مناسب این نوع بازاریابی، می توانید مشتریان بیشتر و وفادارتری جذب کنید و بدین ترتیب مقدار فروش خود را نیز افزایش دهید.

تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی را بشناسید

باید توجه داشت که بازاریابی مدرن به عنوان ایجاد رویکردی نو شناخته می گردد و به معنی رد تکنیک های بازاریابی سنتی نیست. در واقع این دو نوع شیوه بازاریابی در اهداف، مخاطبان هدف، اثرگذاری و هزینه با یکدیگر متفاوت هستند. پیشنهاد می کنیم در ابتدا برای آنالیز دقیق تر تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی، با تعریف بازاریابی به زبان ساده در سایت فراز اس ام اس آشنا شوید؛ سپس به مطالعه این موارد بپردازید.

تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی از نظر اهداف

هدف اصلی بازاریابی مدرن جلب رضایت مشتریان و مخاطبان است. در صورتی که در بازاریابی سنتی اهداف اصلی براساس فروش و سود بیشتر معین می شوند. البته نمی توان به طور قطع در این مورد صحبت کرد؛ زیرا در بعضی از کمپین های دیجیتال هدف افزایش فروش است. اما به طورکلی می توان گفت بیشترین تمرکز بازاریابی مدرن هم چون بازاریابی سنتی، فقط روی افزایش فروش نخواهد بود.

نحوه تعامل با مخاطب در بازاریابی مدرن و سنتی

یکی از مزیت های بازاریابی مدرن، داشتن تعامل دائمی با مخاطب است. آیا در تبلیغات تلویزیونی چنین امکانی به این سرعت وجود دارد؟ آیا مخاطب می تواند با تماشا بیلبورد برندتان در مقایسه با بازاریابی مدرن سریعا با شما وارد تعامل گردد؟ خیر؛ بنابراین می توان گفت در تبلیغات سنتی امکان تعامل دائمی با مخاطب وجود ندارد. در بازاریابی مدرن می توانید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و از نظرات آن ها استفاده کنید. این تعامل در بازاریابی مدرن، در ایجاد رابطه محبت آمیز و ایجاد اعتماد برای خرید کالا بسیار یاری کننده خواهد بود. به عنوان مثال یکی از تکنیک ها و روش هایی که برای ایجاد تعامل بهتر در بازاریابی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، بازاریابی درونگرا است. در بازاریابی درونگرا ایجاد تعامل از سمت مخاطب شکل می گیرد و شیوه ای نوین در بازاریابی مدرن محسوب می گردد.

اثرگذاری طولانی مدت در بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی مدرن

یکی از بارزترین تفاوت های بازاریابی سنتی و مدرن در اثرگذاری آن ها است. در بازاریابی سنتی معمولا باید مدت طولانی بگذرد تا نتایج تبلیغ را مشاهده کنید. اما در بازاریابی مدرن به سرعت و به راحتی نتایج تبلیغات قابل مشاهده خواهد بود. در نتیجه، در بازاریابی به شیوه مدرن می توان بازگشت سرمایه را به راحتی تخمین زد و نتیجه دقیق تری به دست آورد.

بازاریابی مدرن؛ روشی ارزان تر نسبت به بازاریابی سنتی

در ادامه بحث آنالیز وجه تمایز بازاریابی مدرن با بازاریابی سنتی باید به هزینه این روش ها نیز اشاره نمود. بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی نو و مدرن، هزینه های بیشتری احتیاج دارد. در صورتی که در بازاریابی مدرن هدف اصلی صرف هزینه کم و دریافت نتیجه سریع تر و بهتر است. در بازاریابی سنتی برترین نوع تبلیغات، استفاده از رسانه های تلویزیونی و رادیویی است؛ این روش ها نیز هر کدام هزینه بسیاری احتیاج دارند. این روش ها گاهی بازدهی رضایت بخشی نداشته و منجر به جذب مخاطب چندانی نمی شوند. در بازاریابی با روش ها و تکنیک های نو، تبلیغات کم هزینه تر و خلاقانه تر و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته عصر حاضر صورت می گیرد.

نرخ تبدیل بالاتر؛ از مزایای اصلی بازاریابی مدرن در برابر بازاریابی سنتی

نرخ تبدیل به معنی، تعداد مخاطبانی است که تبلیغ شما را دیده و تبدیل به مشتری شده اند. به علت استفاده از تکنیک های نو و مجذوب کننده در تبلیغات مدرن، نرخ تبدیل در بازاریابی به شیوه مدرن بیشتر از بازاریابی سنتی است. به عنوان مثال یکی از این روش های مجذوب کننده، استفاده از گیمیفیکیشن است. با روش هایی مانند گیمیفیکیشن تعداد افراد وارد شده به کسب و کار شما افزایش یافته و در پی آن عایدی و فروش بیشتری نیز خواهد داشت.

بازاریابی مدرن با روش ها و تکنیک های موثر متناسب با کسب وکار

در این مقاله در خصوص بازاریابی مدرن و تفاوت آن با بازاریابی سنتی صحبت کردیم. استفاده از تکنیک ها و روش های بازاریابی مدرن تاثیر بسیاری بر کاهش هزینه های شرکت و کسب وکار دارد. از این رو پیشنهاد می کنیم که اگر صاحب یک کسب وکار هستید و هنوز وارد دنیای دیجیتال نشده اید، هر چه زودتر با یک متخصص برای به کار گیری روش های بازاریابی مدرن در کسب وکار خود مشورت کنید.

یک پیشنهاد ویژه برای استفاده از بازاریابی مدرن در کسب وکار، استفاده از پنل پیامکی است. سامانه های پیامکی این روزها نرخ تبدیل بسیاری از کسب وکارها را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهند. تبلیغات پیامکی روشی ارزان و کارآمد در بازیابی مدرن است که برای بیشتر کسب وکارها قابل استفاده خواهد بود. اگر قصد استفاده از این روش را دارید باید یک پنل پیامکی تهیه کنید. برای خرید پنل پیامکی نیز یکی از برترین سایت ها، وب سایت فراز اس ام اس است. در این سایت انواع پنل پیامکی با قابلیت های متفاوت به صاحبان کسب وکار عرضه خواهد شد. برای خرید فقط کافی است سری به سایت farazsms.com بزنید.

منبع: فرارو
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2207

به "بازاریابی مدرن چیست؟ تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازاریابی مدرن چیست؟ تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی مدرن چیست؟ تفاوت بازاریابی مدرن و سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید