نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری آسانسور

به گزارش مجله سویگل، وقتی صحبت از خرید آسانسور می گردد قطعا همه می خواهند با کمترین هزینه یک آسانسور مناسب را برای خانه خود انتخاب نمایند!

نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری آسانسور

متاسفانه عدم آگاهی و وجود بعضی افراد سودجو در صنعت آسانسور باعث شده تا بسیاری از اشخاص علاوه بر پرداخت هزینه بالاتر، دستگاهی با کیفیت پایین خریداری نمایند.

6 نکته ای که قبل از خرید آسانسور باید به آنها توجه کنید

در ادامه به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که دانستن آنها قبل از خرید آسانسور می تواند به شما در انتخاب بهتر یاری کند.

  • بازدید از محصولات شرکت آسانسور به صورت حضوری!

قبل از خرید آسانسور، کیفیت و ظاهر محصول خود را به صورت حضوری امتحان کنید! این مورد بسیار مهم است که محصول مورد نظر خود را شخصا ببینید و قبل از تصمیم گیری درباره خرید آسانسور، آن را امتحان کنید!

بسیاری از شرکت های معتبر مانند شرکت الماس آسانسور شرایطی را مهیا کردند تا محصولات و آسانسورهای مختلف را قبل از خرید آسانسور، از نزدیک مشاهده کنید.

بعلاوه شما می توانید به صورت حضوری پروژه های اجرا شده قبلی را نیز مشاهده کنید تا از کیفیت نصب آسانسور و بعلاوه نتیجه نهایی اطمینان حاصل کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که با مشاهده حضوری محصول می توانید متوجه شوید که آیا آسانسوری که قرار است بخرید شرایط و آپشن های مورد نظر شما را دارد یا خیر!

  • بپرسید از چه سیستم درایوی در آسانسور شما استفاده خواهد شد

انواع آسانسور وجود دارد که هر کدام دارای سیستم های محرک تخصصی و پیچیده ای هستند! شما می توانید با توجه به احتیاجهای خود، کاربری مورد نظر، بودجه موجود و.. یکی از آن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر سیستم محرک قیمت و مزایای متفاوتی با دیگری دارد.

نکته مهم در خرید آسانسور این است که شرکت آسانسور طرف قرارداد شما باید شفافیت و صداقت کاری داشته باشد! در اینصورت اطمینان پیدا می کنید که چیزهایی را که احتیاج ندارید، خریداری نمی کنید و هزینه اضافی پرداخت نمی کنید.

به عنوان مثال اگر ساختمان شما دارای موتورخانه است و احتیاج به سیستم محرک پیچیده ای ندارد، لزومی ندارد هزینه اضافی صرف کنید و از آسانسورهای پیشرفته روملس بهره ببرید! این نوع اسانسورها بسیار با کیفیت هستند اما قطعا هزینه نصب بالاتری هم دارند!

  • هنگام خرید آسانسور نکات ایمنی آن را آنالیز کنید!

هنگام خرید آسانسور مطمئن شوید که اطلاعات کاملی در خصوص مسائل ایمنی آسانسور خود از شرکت طرف قراردادتان دریافت می کنید. نگرانی های رایج که معمولا می توانید در خصوص آنها از شرکت آسانسور خود سوال کنید عبارتند از:

  • آیا آسانسوری که قصد خرید آن را دارم، دارای برق اضطراری برای مواقع قطعی برق است؟

  • آیا آسانسور قابلیت تنظیم سرعت کابین دارد؟

  • اگر از حداکثر ظرفیت حمل تجاوز کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

نباید فراموش کنید که همواره ایمنی باید اولویت اصلی شما باشد!

  • از کیفیت خدمات پشتیبانی و سرویس شرکت خود مطمئن شوید!

آسانسور خراب است، سه کلمه کوچکی هستند که هیچ کس نمی خواهد هنگام مراجعه به آسانسور با آن روبرو گردد! کیفیت خدمات سرویس و نگهداری شرکت آسانسور شما باعث می گردد تا از خرابی های پیش بینی نشده جلوگیری گردد.

قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید آسانسور حتما در خصوص تعداد سرویس و هزینه های آن از شرکت خود سوال کنید. این امر به شما امکان می دهد تمام هزینه ها را در بودجه خرید اولیه خود لحاظ کنید و شما را در جریان هزینه هایی که قرار است در اینده صرف کنید نیز خواهد گذاشت.

  • برترین مکان در خانه من برای نصب آسانسور کجاست؟

یک شرکت بزرگ مانند شرکت الماس آسانسور قبل از اینکه به شما آسانسوری بفروشد ابتدا فضا نصب در ساختمان را آنالیز می نماید تا برترین گزینه را بتواند به شما ارائه دهد! متاسفانه بعضی شرکت ها فقط در صورت بستن قرارداد حاضر به آنالیز و تحقیق برای بهینه کردن فضای نصب می شوند!

قبل از تصمیم برای نصب آسانسور حتما از شرکت آسانسور بخواهید که نقشه خانه یا محل اقامت فعلی شما را آنالیز و بازرسی کند. این کار علاوه بر اینکه باعث می گردد احتیاجهای شما بیشتر از پیش تامین گردد، در هزینه های نهایی شما هم صرفه جویی خواهد نمود.

  • خجالتی نباشید!

شاید فکر کنید که این چه ربطی به نصب آسانسور دارد! قبل از تصمیم گیری برای خرید آسانسور، از سوال کردن، تحقیق، درخواست مشاوره و درخواست ارائه پیشنهاد از شرکت های آسانسور مختلف نترسید!

تنوع زیادی در صنعت آسانسور وجود دارد که می تواند شما را برای تصمیم گیری با چالش روبرو کند. مشخصات فنی و انتخاب های زیادی در صنعت آسانسور وجود دارد که می تواند چه در زمینه کیفیت و کارایی و چه در زمینه هزینه با هم تفاوت داشته باشند و قیمت نهایی متفاوتی را برای شما رقم بزند.

شرکت الماس آسانسور با یاری کارشناسان فروش می تواند به پرسش های شما در تمام مراحل خرید و نصب آسانسور پاسخ دهد. با دریافت اطلاعات دقیق، مشخصات و قیمت انواع آسانسور می توانید یک تصمیم گیری آسانتر و جذابتر را تجربه کنید.

چک فهرست مواردی که قبل از خرید آسانسور باید در نظر بگیرید!

داشتن یکسری اطلاعات قبل از مراجعه به شرکت آسانسور می تواند روند تصمیم برای خرید هر نوع آسانسوری را آسان تر کند. در ادامه فهرستی از اطلاعاتی که باید قبل از آغاز فرآیند خرید با آن ها آشنا شوید را مشاهده می کنید.

اطلاعاتی که قبل از خرید باید بدانید

  1. احتیاجهای خود را ارزیابی کنید. چرا احساس می کنید به آسانسور احتیاج دارید؟ آیا اولویت اول شما تردد بین طبقات است یا صرفا جهت بالابردن ارزش ملک اقدام به نصب آسانسور می کنید؟ آیا قصد زیبا کردن ساختمان یا محیط داخلی ساختمان را دارید یا جلوه لوکس آسانسور برای شما اهمیت ندارد؟

  2. در خصوص نوع کاربری آسانسور تصمیم گیری کنید. آیا قصد دارید از آسانسور فقط برای تردد مسافر بهره ببرید، یا اینکه احتمال حمل بار هم وجود دارد؟ فکر می کنید آسانسور شما هر چند وقت یکبار و برای چه هدفی استفاده می گردد؟

  3. آسانسور در کجا قرار می گیرد؟ آسانسور چیز کوچکی نیست! در بیشتر موارد، بزرگترین جسم متحرک در هر ساختمان است و فضای قابل توجهی را اشغال می نماید. این فقط محدود به موتور و کابین نیست. بعلاوه باید در ساختمان موتورخانه وجود داشته باشد مگر اینکه از سیستم گیرلس استفاده گردد. تصمیم بگیرید که آسانسور شما در بیرون ساختمان باشد یا در فضای داخلی.

  4. چند اصطلاح اساسی را یاد بگیرید. در ظاهر، آسانسورها به میزان کافی آسان به نظر می رسند. دکمه ای را فشار می دهید و در باز می گردد، دکمه دیگری را فشار می دهید و شما را به طبقه خود می برد! با این حال، فهرستی از اصطلاحات وجود دارد که به طور خاص در صنعت آسانسور کاربرد دارد. قبل از مراجعه به یک شرکت آسانسور باید اصطلاحات اساسی مانند مسافت سفر، تعداد توقف، سیستم محرکه و... را بدانید.

  5. قبل از تماس با شرکت آسانسور خود، تصمیم بگیرید که آسانسور شما چند توقف خواهد داشت و آیا درها به صورت خطی هستند (همه در یک طرف) یا جلو و عقب هستند.

  6. در نهایت، طراحی آسانسور خود را در نظر بگیرید. مرسوم ترین نوع استفاده از فولاد ضد زنگ است، اما چندین گزینه طراحی دیگر هم در دسترس است. به هر حال نگران نباشید، یک شرکت آسانسور معتبر مانند شرکت الماس آسانسور با جدیدترین تکنولوژی، آسانسور شما را قبل از مونتاژ طراحی می نماید تا بتوانید نتیجه نهایی را مشاهده کنید!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1402 بروزرسانی: 5 خرداد 1402 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 2205

به "نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری آسانسور" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری آسانسور" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم برای خرید، نصب و نگهداری آسانسور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید