بحران استان های توسعه یافته را نداریم، اکثر کارگاه ها تعطیل هستند

به گزارش مجله سویگل، به گزارش خبرنگاران، علی جهانی ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی 4 نظام اساسی مشترک دارند که شامل بیمه بیکاری، روابط کار، نظام بازنشستگی و حوادث ناشی از کار است، گفت: معتقدیم بیکاری فقط یک مقوله اقتصادی نیست، زیر ساخت اجتماعی دارد و متاثر از مقوله های سیاسی نیز است.

بحران استان های توسعه یافته را نداریم، اکثر کارگاه ها تعطیل هستند

وی با بیان اینکه برای اثربخشی در این حوزه باید همگرایی ایجاد گردد، توضیح داد؛ آمارها در استان نشان می دهد که موفقیت چشمگیری داشته ایم و آمار بیمه بیکاری 2700 تا 3000 تا را حفظ و کاهش داده ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه شرایط استان ویژه است، بین 500 تا 550 هزار نفر جمعیت فعال در استان داریم که بیش از 40 درصد این جامعه آماری فاقد شغل معنی دار است و نظام بیمه ای برای آن ها نیست، اضافه کرد: بیکاری موضعی، بیکاری مبتنی بر دستمزد و ... را داریم، متغیرهای حوزه بیکاری چند بعدی هستند.

جهانی با اشاره به اینکه در حوزه توزیع کارگاهی مقرری بگیران بیمه بیکاری، 40 درصد شامل کارگاه های بالای 10 نفر و 60 درصد شامل کارگاه های زیر 10 نفر و صنفی است، گفت: فراوانی بیمه بیکاری عمدتا مربوط به کارگاه های صنفی مشمول حمایت دولت است و این موضوع نیازمند به آنالیز دقیق و عمیق است.

وی با بیان اینکه متوسط سابقه مقرری بگیران لرستان 3 سال سابقه بیمه ای است، توضیح داد: مقوله فرهنگی وجود دارد و تفکر این است که افراد زودتر به خدمات زودرس و حمایت ها برسند؛ در بازنشستگی می بینیم که 17 سال متوسط سابقه افراد است، 6 هزار مستمری بگیر بازمانده فوتی ها داریم که 2 تا 2.5 سال سابقه بیمه ای داشته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه رابطه بیمه شده و مستمری بگیر در لرستان 4 به یک است، این آمار در برخی شهرهای ما 2 به یک شده است، اضافه کرد: در بحث درمان ماهانه 130 میلیارد تومان پرداخت می کنیم و در بخش مستمری نیز ماهانه 100 میلیارد تومان پرداخت می گردد. حفظ سازمان تامین اجتماعی مهم و اساسی است چراکه یک سوم جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد.

جهانی با اشاره به لزوم توسعه نگرش به پویایی و تحرک در جامعه گفت: عملا جامعه ما دنبال کسالت است، دنبال عدم پویایی است؛ این در حالی است هر جامعه ای که تحرک اجتماعی دارد آفت و مسائل کمتری دارد.

وی ادامه داد: در تحلیل ها نگران نیستیم و خوشحالیم از اینکه بحران هایی که ممکن است استان های برجسته و توسعه یافته داشته باشند را به هیچ وجه نداریم چون در فرآیندی چندساله اکثر کارگاه های ما تعطیل شده اند و بدون شک دیگر بحران کارگری نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: استان های برجسته متاثر از شرایط تحریم دچار مشکل شدند؛ حفظ وضعیت کنونی استان نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: soiigle.ir شناسه مطلب: 62

به "بحران استان های توسعه یافته را نداریم، اکثر کارگاه ها تعطیل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران استان های توسعه یافته را نداریم، اکثر کارگاه ها تعطیل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید